Prizemljenje "boinga", problem reputacije i pad vrednosti

Od sinoć su avionima "boing 737-8 maks" i "737-9 maks" zabranjena poletanja i sletanja u Srbiji i preletanja vazdušnog prostora naše zemlje, saopštio je Direktorat za civilno vazduhoplovstvo. Rušenje drugog "Boingovog" aviona tog modela za pet meseci navelo je mnoge države na prizemljenje svih letelica tog tipa i zabranu njihovih preleta. Ova mera je u skladu sa procedurama i preporukama vazdušnih vlasti EU, a na naš aerodom sletalo je samo dva aviona takvog tipa kompanija "Flaj Dubai" i "Norvežn".

Kako se navodi u saopštenju, direktorat je tu odluku doneo imajući u vidu bezbednosnu direktivu Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja. Nepominje i da u registru vazduhoplova Srbije nisu upisani pomenuti modeli aviona. Posle tragedije u Etiopiji i pogibije 157 ljudi, više država, uključujući i članice EU, obustavilo je letove tog "Boingovog" modela.

"'Boing' ima reputacioni problem, skoro 20 milijardi dolara zbrisano mu je sa tržišne vrednosti, on se brani tako što kaže da još nije poznato šta nije u redu i da će to jedino istraga moći da kaže", rekao je Petar Vojnović iz Tango siksa.

I američki predsednik Donald Tramp se oglasio posle susreta sa čelnicima "Boinga". On je rekao da avioni treba da budu veoma prosti za upravljanje i da nije potrebno imati za pilota Alberta Anštajna.

"Podsistem koji je "Boing" dizajnirao za 'maks' radi jedino kada se avionom ručno upravlja. Ručno upravljanje avionima je u komercijalnoj putničkoj avijaciji jako retko, to se dešava na dva-tri minuta po poletanju i dva-tri minuta pred sletanje, ali on je da bi bio u boljoj tržišnoj poziciji dizajnirao taj podsistem ne bi li izbegao dodatnu obuku pilota", naveo je Vojnović.

Pre pet meseci, takođe nekoliko minuta posle poletanja, u padu istog modela aviona indonežanske kompanije "Lajon er" poginulo je 189 ljudi. EASA je u hitnoj direktivi navela da se u početnoj fazi najnovije istrage ne može isključiti mogućnost da su "slični uzroci možda doprineli" padu oba aviona.

Agencija je dodala da kompanije mogu da izvedu nekomercijalni let tih modela kako bi vratile letelice na lokaciju gde one mogu da budu proverene.

Pre objavljivanja direktive EASE, brojne kompanije prizemljile su svoje flote "boinga 737 maks 8" i "boinga 737 maks 9", a neke zemlje, među kojima su Velika Britanija, Nemačka i Francuska, zatvorile su svoj vazdušni prostor za taj model.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом