субота, 02.03.2019, 07:07 -> 10:00
Извор: РТС
Аутор: Тијана Сибиновић
Kako građani koriste novi portal Vlade Srbije
Novi internet sajt Vlade Republike Srbije je u funkciji od novembra prošle godine. Portal je osmišljen sa idejom da omogući dvosmernu komunikaciju između građana i državnih institucija, što je u prva tri dana od lansiranja dovelo do toga da na adresu sajta stigne 300 pitanja. Da li i kako građani Srbije koriste ovaj način komunikacije sa državnim institucijama.
Internet je odavno srušio barijeru u komunikaciji između korisnika na različitim stranama sveta, a u mnogim državama olakšana je komunikacija i između pojedinaca i ministra u Vladi. Među njima je i Srbija, od kada je nakon 14 godina, internet sajt Vlade dobio novu verziju.
Mihailo Jovanović, direktor kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, ističe da pokretanjem novog portala nisu želeli da naprave samo običan sajt gde bi postavili određene informacije, već su želeli dvosmernu komunikaciju sa građanima.
"Da im omogućimo da postavljaju pitanja i da im omogućimo odgovarajuću interakciju i sa Vladom Republike Srbije i sa ministarstvima", navodi Jovanović.
Zbog toga je napravljena kontakt forma gde građani mogu da postave odgovarajuća pitanja, da se požale na neke probleme koje imaju u svakodnevnom životu, i da u roku od 72 sata očekuju odgovor.
"Visok nivo pravovremeno datih odgovora"
Jovanović ističe da statistika pokazuje visok nivo pravovremeno datih odgovora. "Do sada nas je kontaktiralo preko 2.000 građana. Zamislite samo kada bismo radili direktan fizički intervju sa njima, to bi stvarno praktično bio nemoguć posao", ukazuje Jovanović.
Građani se najčešće obraćaju Ministarstvu rada, Ministarstvu građevine, Ministarstvu finansija, ali ih interesuju i pitanja u vezi sa poreskom upravom.
Ipak, dešava se i da na sajt Vlade stignu neozbiljna pitanja i provokacije.
Ovaj sistem, navodi Jovanović, ima tu funkcionalnost da se ne odgovara na pitanja ukoliko su u pitanju neprimerena obraćanja Vladi.
Portal prilagođen slepima i slabovidima
Pomoću softvera "čitaj mi", portal lako mogu da koriste i slepi i slabovidi.
"Mi želimo da budemo u službi građana, dodao bih u službi svih građana Srbije. Zbog toga je na jednom vladinom sajtu pokrenuta funkcionalnost namenjena slabovidim osobama", ističe Jovanović.
U pitanju je, kako navodi, softver na kojem je radila kompanija iz Novog Sada i jednostavnim pokretanjem te opcije, praktično robot čita tekstove na stranici na način na koji nikada ne biste prepoznali da je to robot.
Postavljena pitanja stižu u Kancelariju za medije, gde se nalazi glavna operativa koja ih raspoređuje resornim ministarstvima, a oni su dužni da informaciju vrate najkasnije za tri dana.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар