уторак, 26.02.2019, 08:15 -> 09:18
Извор: РТС
Eskadrila "migova 29" – srpski piloti u korak sa svetom
Srbija posle pojačanja od četiri "miga 29" iz Belorusije praktično ima jednu eskadrilu tih lovačkih aviona rekao je za RTS vojnopolitički komentator "Politike" Miroslav Lazanski i dodao da je taj deo vazduhoplovstva spašen jer je bio pred izdisajem.
Miroslav Lazanski je, gostujući u Dnevniku RTS-a rekao da će novi avioni omogućiti da srpski piloti drže korak sa savremenom avijacijom.
Ukazao je i na značaj "er polisinga" kao sprečavanja bilo kakvih prikrivenih ambicija nekih susednih zemalja. Rekao je da ti avioni nisu za rat protiv nekog velikog neprijatelja već za ono što Srbiji treba.
Ističe da je remontni zavod u Belorusiji, u kojem se sada nalaze četiri aviona, jedan od dva najbolja na prostoru bivšeg SSSR-a i da je specijalizovan za "migove 29". Takođe, napominje da su avioni iz Belorusije u odličnom stanju.
"Belorusija je u SSSR-u bila ono što je Slovenija bila u Jugoslaviji", rekao je Lazanski precizirajući da misli na oblast precizne mehanike.
Smatra da je beloruska avijacija veoma sposobna i da je Srbija izabrala najbolje od onoga što joj je ponuđeno. Dodaje da je reč o četiri aviona koji su najbolji za naše uslove i da će oni biti dovedeni na standard 10 "migova 29" koji su u Srbiji.
Miroslav Lazanski kaže da će biti odrađene prva i druga faza modernizacije a da će tek posle treće faze avioni biti dovedeni na nivo četiri plus.
Očekuje da će Srbija do kraja godine imati punu eskadrilu od 14 aviona.
Na pitanje da li će sedište vojne avijacije biti u Nišu, Lazanski je rekao da to neće biti slučaj već da je ministarka Zorana Mihajlović najavila da će sedište "Aerodroma Srbije" biti u tom gradu.
Kaže da je niški aerodrom mešani vojno-civilni, i da je na njemu smešten deo kapaciteta 98. brigade iz Lađevaca.
Međutim, dodaje da je plan da se tamo izgradi veliki vojni hangar za smeštaj aviona i helikoptera, ali ponavlja da će Batajnica i dalje biti centar za vojnu avijaciju.
Kako kaže, Vojska Srbije je sačuvala sva tri segmenta avijacije i to je najvažnije. Poredeći situaciju u regionu, rekao se da Hrvati nemaju avijaciju kao Srbija, da Bugarska ima manje operativno sposobnih aviona, da Rumuni imaju 16 aviona F-16, a da Mađari imaju 12 veoma dobrih "gripena" a svi drugi imaju znatno manje.
Ističe važnost broja sati naleta za pilote, što zavisi i od vojnog budžeta koji je povećan za 35 odsto u odnosu na prošlu godinu. Kako kaže, to govori da država ulaže u vojsku.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар