Depo se ruši, a na njegovom mestu nići će stanovi i poslovni prostor

Na mestu Depoa u Bulevaru kralja Aleksandra, Grad će dobiti još jednu stambenu četvrt. U toku je izrada urbanističkog plana za poslovno-stambeni objekat koji će finansirati izraelske kompanije. U Gradu obećavaju da će bar jedan deo podsećati na mesto gde je započeo javni prevoz u Beogradu.

Depo je zaključan i pod video-nadzorom. Znak da neko gazduje ovim prostorom koji će, još prema planovima iz 2002, potpuno promeniti izgled i ovog dela grada.

"Grad Beograd sve te industrijske zone izmešta iz strogog centra grada na periferiju, odnosno što bliže tim obilaznim saobraćajnicama", kaže gradski arhitekta Milutin Folić.

Prema njegovim rečima, izmeštanjem privrede na periferiju u užem centru dobija se kvalitetniji život.

U toku je izrada urbanističkog projekta koji će biti osnova za izdavanje lokacijskih uslova i dobijanje građevinske dozvole. Naručila ga je kompanija "BKA Divelopment", koja je u oktobru pretprošle godine na javnom nadmetanju kupila 43 ara za 4,15 miliona evra. Oko 70.000 evra više od početne cene.

Planira se oko 400 stanova i lokali na dva nivoa. Do Bulevara će se graditi osmospratnice s potkrovljem, a iza četvorospratnice.

"Mora da ima garaže, 1,1 mesto ide po stanu i na svakih 80 kvadratnih metara poslovnog prostora mora da postoji makar jedno parking mesto. Očekujemo da će izgradnjom tog objekta biti rešeno i parkiranje", kaže Folić.

Da li će samo parkinzi biti dovoljni za kvalitetan život, jer će se broj stanovnika udvostručiti? Niška ulica će biti proširena za metar.

Zahtev da se zaštiti bar deo prostora 

I ovaj deo grada je nekad bila periferija, a samo mesto konjušnica za prve tramvaje na konjsku vuču, a ubrzo i depo za čuvanje i popravku tramvaja na prvoj liniji Slavija–Kalemegdan.

U GSP-u sumnjaju da će išta od toga ostati dok Zavod za zaštitu spomenika zahteva zaštitu bar dela prostora.

"Jedna stara trafostanica se tamo nalazi, prva u Srbiji i jedna od prvih u svetu koja je napajala te prve električne tramvaje, niz radionica koje se nalaze iza biće očuvane i plato na kom će se nalaziti biće dostupan javnosti. Biće to miks novog i starog", dodaje Folić.

Sigurno je da će ovde ostati jedna od ispravljačkih stanica GSP-a za napajanje tramvajske i trolejbuske mreže. Njeno izmeštanje bilo bi skupo i vremenski dugo pa će se samo promeniti elektrovodovi do nje i od nje, potvrdio je za RTS Dušan Živić, izvršni direktor GSP-a za vozila na elektropogon.

Iz bogate istorije Depoa izdvajamo i devedesete godine, kada su ulični prodavci iz Bulevara sklonjeni u njega. I radili su do avgusta 2014, kada je zgrada izgorela.

Prodavci uprkos obećanjima nisu vraćeni niti je zaživela ideja o Muzeju ne samo GSP-a. Grad je unovčio sada elitnu lokaciju i dobiće se sasvim zatvoren urbanistički blok.

Nažalost, mnogi započeti blokovi zbog neraščišćenih imovinskih odnosa i interesa nisu dovršeni, kaže sagovornik.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 13. април 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом