среда, 03.10.2018, 19:30 -> 20:39
Извор: РТС
Moravski koridor – glavna saobraćajnica za pola miliona stanovnika
Memorandum o razumevanju sa američkim "Behtelom", koji je potpisan sredinom meseca, praktično je prvo zvanični dokument o budućem Moravskom koridoru. Taj auto-putu od Pojata do Preljine povezaće koridore 10 i 11 i promeniti život za oko pola miliona stanovnika i 25.000 firmi u blizini trase.
Trasa budućeg Moravskog koridora vodi od Pojata, preko Kruševca, Trstenika, Kraljeva , pa sve do Preljine, odnosno Čačka. Ove gradove sada povezuje saobraćajem veoma opterećen magistralni put koji je u poslednjih pet godina tri puta rehabilitovan i koji prolazi, kroz naseljena mesta, pored škola, preko neobezbeđenih pružnih prelaza.
"Velike su gužve, saobraćaj je preopterećen posebno ovde gde je pružni prelaz i putevi se ukrštaju. Istu kilometražu od Beograda do Kruševca pređem za dva sata, a od Kruševca do Užica mi treba tri i po, četirisata", kažu anketirani vozači.
Izgradnja auto-puta od velikog značaja je za učesnike u saobraćaju, ali i one koji žive i rade duž Morave.
Direktor Regionalne privredne komore Kraljevo Zoran Tufegdžić kaže da auto-put prolazi kroz postojeću industrijsku zonu.
"Ispravljanjem korita Morave stvara se još veći prostor za novu industrijsku zonu i sve ono što gravitira tokom ovog auto-puta, a to je preko 5.000 privrednih subjekata i preko 20.000 preduzetnika", navodi Tufegdžić.
Kako je istakao, prirednicima se otvara mogućnost za bolji plasman i lakši plasman njihovih proizvoda i otvara mogućnost za nove investicije.
Predsednik Opštine Vrnjačka Banja Boban Đurović kaže da će tim koridorom biti dostupni glavnom gradu Srbije, Beogradu za sat i po vremena.
"Imaćemo i transfer od aerodroma do Vrnjačke Banje. Po najavama do maja, juna će se otvoriti i Aerodrom "Morava", čime dobijamo veliki spektar mogućnosti da radimo na ono na čemu smo radili godinama, a to je dovođenje inostrane klijentele", napominje Đurović.
Početak radova na ovom velikom infrastrukturnom projektu očekuje se 2019. Deonica dužine 110 kilometara trebalo bi da se izgradi za dve i po godine.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар