субота, 12.05.2018, 13:00 -> 13:17
Извор: РТС
Veća brzina - evropski standard
Vlada Srbije odlučila je pre neki dan da dosadašnja najveća brzina na autoputevima od 120 kilometara na sat bude povećana na 130 kilometara na sat i tako bude usklađena sa većinom zemalja Evropske unije.
Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović rekao je za RTS da je nama potrebna veća brzina od 130 kilometara na sat.
"Kad imate auto-put, onako kako često kaže predsednik, kao pistu, kad imate takav auto-put vi prosto ne možete, vuče vas da idete mnogo brže. Imate policiju koja meri prosečno vreme, nećete vi tu napraviti problem, problemi se dešavaju zbog lošeg puta i možda zbog, u prethodnom periodu, nedovoljne kontrole. U ovaj sistem od 130 kilometara na sat idu samo auto-putevi. Mi ćemo u narednom periodu da razgovaramo i radimo sa MUP-om da vidimo sve ono što je novo, rekonstruisano, možemo da razmišljamo da opet idemo na evropske brzine", navela je Zorana Mihajlović za RTS.
Skoro završen auto-put na Koridoru 10 sada koristi 17 miliona vozila više nego pre dve godine. U resornom ministarstvu kažu da je važno da ljudi budu odmorni dok voze, duž koridora se otvaraju odmorišta, uveden je besplatan vaj-faj i punjači za električne automobile.
Stručnjaci dodaju da povećanje brzine može povećati i protočnost tranzitnih turista.
"Ne donose se sve mere radi bezbednosti saobraćaja, nekada se one donose iz nekih drugih strateških interesa. Ukoliko bi se podigla brzina sa 120 na 130 kilometara na čas od Horgoša do Preševa skratio bi se put za 22 minuta", napominje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Na Saobraćajnom fakultetu kažu da se mora uskladiti naš zakon sa zakonima EU gde je brzina na auto-putevima ograničena na 130 kilometara na čas, ali ipak upozoravaju da veće razlike u ograničenjima između autobusa, kamiona i automobila predstavljaju veći problem bezbednosti na auto-putevima.
"Pri sudarnoj brzini od 130 kilometara na čas u odnosu na sudarnu brzinu 120 kilometara na čas kinetička energija bila bi veća odnosno posledice bi bile veće za nekih 17 odsto", navodi Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
U većini evropskih zemalja maksimala brzina iznosi 130 kilometara na čas ali na pojedinim deonicama auto-puta brzina može biti i manja u zavisnosti od konfugracije terena, kažu stručnjaci.
Na primer, svuda je brzina u tunelima 80 kilometara na čas, isto je na veoma komlikovanim usecima sa oštrim krivinama. Jedini presedan je Nemačka koja i dalje nema ograničenje na pojedinim deonicama auto-puta, ali veoma striktna ograničenja ako siđete sa auto-puta.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар