sreda, 23.08.2017, 08:18 -> 13:26
Izvor: RTS
RTS u patroli, u jednom danu 2.000 prekoračenja brzine
Saobraćajna policija je, u okviru međunarodne organizacije TISPOL, počela akciju pojačane kontrole brzine kretanja. Najviše saobraćajnih nezgoda dogodi se između 19.00 i 6.00 sati. U tom poriodu ekipa RTS-a bila je u patroli sa saobraćajnom policijom.
Prvi radar postavljen je u Vojvođanskoj ulici na Novom Beogradu. Lokacije na kojima se meri brzina kretanja vozila, zavise od broja saobraćajnih nezgoda u određenim delovima grada ili ulicama. Posle samo nekoliko minuta, policajac zaustavlja prvi automobil.
Milan Stojanović je vozio 52 kilometra na sat. Ne ljuti se, kaže, ljudi su u pravu.
"Zakon je potpuno jasan, ograničenje brzine za sva vozila u naselju je 50 kilometara na čas i uređaj je automatski detektovao prekoračenje brzine", kaže Goran Popović iz Uprave saobraćajne policije.
Kazna je napisana, Milan Stojanović treba da plati 1.500 dinara u roku od osam dana, ili tri hiljade ako zakasni.
Međutim, to nije bio kraj neprijatnih trenutaka za Milana: kada je ušao u automobil, saznao je da mu treba novi akumulator, jer sa ovim ne može, barem bez pomoći da krene dalje.
Posle Vojvođanske ulice, otišli smo na Most na Adi. Druga policijska ekipa sa radarom bila je postavljena na skretanju sa mosta za Obrenovac. Na ovom putu vozači su išli brže nego u Vojvođanskoj ulici. Jedno vozilo je ubrzo zaustavljeno sa brzinom od 84 kilometra na sat, a odmah zatim i drugo sa 86 kilometara na sat. Oni idu kod sudije za prekršaje i kazna može biti od šest do trideset hiljada dinara.
"Cilj ove akcije, napomenuo bih, ne samo ove nego i svih kontrola saobraćajne policije nije prevashodno kažnjavanje učesnika u saobraćaju, već preventivan rad i uticanje na svest ostalih učesnika u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise", kaže Popović.
Za samo jedan dan koliko traje akcija, policija je zabeležila dve i po hiljade prekršaja koji se odnose na prekoračenje brzine i ne korišćenje sigurnosnih pojaseva.
Milan Stojanović sa dva kilometra preko dozvoljene brzine je samo jedan, ali možda najbolji primer da se mora voziti po propisu.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 14
Pošalji komentar2 km
Koje vozilo ima toliko precizan insrument da moze da vozi tacno 50 km/h. Svaki pa i najprecizniji radar moze za toliko da pogrsi' Noga na gasu nikada nije u istom polozaju i najmanja promena nagiba ulice u trnutku moze da prouzrokuje i vece razlike u brzini.
Dozvoljena brzina
Uvek se vozi ispod limita.
Manji su problem oni koji su tek malo prekoracili dozvoljenu brzinu.
Cinjenice
Brzinomer na svakom vozilu fabricki NAMERNO pokazuje vise nego sto idete za par km/h bas zbog toga da ih neko ne bi tuzio kad dobije kaznu, a i iz prostog razloga sto ta brzina nije precizna jer se zasniva na broju rotacija tockova.
Ako su ovog zaustavili sa 52 km/h njegov brzinomer je pokazivao bar 57 km/h.
2km/h preko je i dalje 2km/h preko.
Cuj ovo...
...novi citroen ja stavio tempomat na 50km a policajac kaze vozili ste 53km evo slika ... koga da tuzim citroen ili policiju ... pa ja nisam kriv ! ... i jos nesto ne razumen ja sam platio 5000 dinara a ne 1500
Km sat
Ako mu ne radi tacno km sat, kako je onda auto prosao tehnicku kontrolu?
Re:Odgovor SRAMOTA
Znači po tvom mišljenju je recimo 5km preko ograničenja bahatost? E, svašta
Ništa čudno!!!
U evropskom parlamentu je vođena rasprsva o standardizaciji poljoprivrednih proizvoda za evropsko tržište. Vođene su žučne rasprave u parlamentu i javnosti.
Ne znam konačan epilog te javne rasprave,ali pretpostavljam da se nešto gadno "muljalo" ispod žita, poput povećanja nadležnosti policije i smanjenje prava građana.
Tolerancija
Kontrola brzine je sasvim u redu ali zbog mnogih razloga 5km tolerancije je potrebna.Ja zivim u Svajcarskoj gde vazi 5km tolerancije.Bitno je i sve ostalo kontrlisati puna linija,zabranjeno preticanje i td.....
Km sat
Trebalo bi tolerisati do 5 km/h preko ograničenja jer se kod nas uglavnom voze stariji automobili na kojima km sat odstupa malo gore dole od brzine koju pokazuje.
Kao i uvek
mesto da se kaznjavaju oni koji stvarno krse zakone kaznjavaju se oni koji ga postuju. Pa ko moze konstantno u gradu da vozi tacno 50 km/h? Smesno 2 km/h ! Gde je tolerancija koje u svim normalnim drzavama ima