Kako će se meriti srednja brzina na auto-putu?

Nova metoda merenja prosečne brzine na auto-putu i sankcionisanje vozača posle naplatne rampe, u stručnim krugovima ali i u javnosti, izazvali su veliku polemiku. Kako će sistem funkcionisati i kako će se naplaćivati kazne, znaće se uskoro.

Po jednom rešenju koje je blisko praksi, domaći vozači moći će da budu sankcionisani na kućnu adresu jer se na svim naplatnim rampama beleži broj vozila, kada je ušlo i kada je izašlo na pojedinim deonicama.

Kada je u pitanju naknadna kazna za prekršaj, on će se utvrđivati kamerama na sličan način kao što je u slučaju žutih traka, pozivaće se vozač da se izjasni ko je vozio automobil i ko je prekršaj učinio.

Stranci, tranzitni turisti, moraju biti sankcionisani na licu mesta, ali to uvodi novi problem kada su velike gužve – kako njih sve, a nekada ih je na desetine hiljada, izvesti kod sudije za prekršaje.

U MUP-u čitav tim radi na analizi probnog sistema i posle toga znaćemo kakvu su metodologiju usvojili. Od ove mere se neće odustati, kažu u MUP-u, jer se tako čuvaju životi i pojačava bezbednost saobraćaja.

"U 2015. godini na našim auto-putevima poginulo je 60, a prošle godine više od 50 osoba. Učinićemo sve da pojačamo bezbednost i smanjimo broj žrtava", ističe direktor policije Vladimir Rebić.

Dosta polemike izazvala je i maksimalna prosečna brzina koja je ograničena na 120 kilometara na čas na auto-putu. Radi brže protočnosti ali i radi velikog broja tranzitnih putnika koji su se vratili na naše drumove, postoji ideja da se zbog novog kvaliteta auto-puteva ona podigne na 130 kilometara na čas.

"Mislim da to možemo. Mnogo ulažemo u održavanje, imamo moderan auto-put. Pokrenuću inicijativu da se tako nešto uvede", poručila je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović.

Stručna javnost daje punu podršku tom sistemu. U Komitetu za saobraćaj kažu da se ova mera više odnosi na strane, tranzitne turiste, nego na naše vozače koji sve manje krše ograničenja.

"Možda neće svi stranci uspeti da budu kontrolisani i sankcionisani, ali oni koji plate proneće vest drugima da je kazna moguća pa će i oni smanjiti brzinu. Bitno je da se sa time počne", ukazuje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

U MUP-u kažu da će naći načina da strance koji najviše prave saobraćajne udese stave pod kontrolu. Za njih spremaju specijalni sistem naplate kazne, ali i presretače koji će pored prosečne meriti i ostvarene brzine na auto-putu. Realno je očekivati da se analize oko turističke sezone završe do kraja avgusta, a tada će uz određenu kampanju novo kažnjavanje biti uvedeno u praksu, koja će biti obavezujuća za sve.

Број коментара 23

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
8° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом