Počinje sezona gužvi na granicama, kamiondžije na mukama

Za desetak dana počinju gužve na graničnim prelazima sa Hrvatskom, Mađarskom i Makedonijom, posebno kad je reč o teretnom saobraćaju, a već danas se čeka od 60 do 120 minuta. Iz Carine savetuju vozačima da se dobro informišu i idu na manje granične prelaze na kojima će biti špediterska i fitosanitarna kontrola. S druge strane, vlasnici kamiona traže od nadležnih da se uspostavi bolja saradnja sa susednim zemljama i prošire granični prelazi za teretni saobraćaj, ali i da konačno dobiju svoju šifru delatnosti.

Saša Smiljanić je među vodećim prevoznicima u Zlatiborskom okrugu. Ima 105 kamiona, od kojih samo tri nisu u međunarodnom transportu. Njegovi vozači, kaže, sve duže čekaju na graničnim prelazima, iako imaju uredne papire o robi koju prevoze.

"Transporteri u Evropi prelaze između 600 i 750 kilometara u radno vreme, toliko vozač napravi učinka, a zemlje koje nisu u EU imaju taj problem po granicama i tu se gubi sigurno taj prosek koji je negde ispod 400 kilometara u proseku na dnevnom nivou za vreme radnog vremena jednog vozača. Sigurno se jedno 40 odsto gubi u vremenu zbog tih formalnosti", kaže Saša Smiljanić, TP "Smiljanić komerc", Požega.

Iz Uprave carina naglašavaju da se za svako transportno sredstvo i robu unapred šalju informacije susednoj carini. Međutim, podsećaju i da nisu svi granični prelazi na isti način kategorizovani, kao i da na nekima od njih pojedine inspekcije ne rade 24 časa. 

"Trake koje vode ka izlazu iz Srbije na svim velikim graničnim prelazima imaju ograničen broj. Sigurni smo da će nadležno ministarstvo i dalje preduzimati mere da se infrastrukturna situacija poboljša i da bude u skladu sa našim potrebama ali kažem, situacija je limitirana onim što infrastruktura pruža ", napominje pomoćnik direktora Uprave carine Veselin Milošević.

Zbog boljeg poslovanja, kamiondžije traže i klasifikaciju po međunarodnim standardima. 

"Da špediteri dobiju svoju šifru delatnosti a ne da budu ostale delatnosti u transportu mi smo jedina država u Evropi koja trenutno to nema", kaže predsednik auto-prevoznika "Transport- Beograd" Slavoljub Jevtić.

U Zavodu za statistiku kažu da nisu dobili taj zahtev prevoznika. 

"Oni su u klasifikaciji delatnosti raspoređeni u nekoliko šifara delatnosti prevashodno odnosno 90 odsto oni se nalaze u uslugama drumskog prevoza tereta. Ukoliko auto-prevoznci kao kategorija poslovnih subjekata smatra da bi trebalo da dođe do određenih izmena u klasifikaciji, Republički zavod za statistiku može da diskutuje", kaže Miodrag Cerovina iz Zavoda za statistiku.

Srbija je sa još 14 zemalja u Dunavskom regionu, pa usklađuje zakone sa onima koji važe na njihovim graničnim prelazima.

"Da skratimo vremena putovanja pogotovu u železnici i na auto-putevima za 30 do 50 odsto da ubrzamo procedure na graničnim prelazima", kaže Miodrag Poledica iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Takvim pristupom, transportna mreža Srbije i ostalih zemalja Zapadnog Balkana postaje nezaobilazni deo najvažnije transportne mreže Evropske unije, čime se omogućava ravnopravano učešće u planiranju projekata i svih budućih investiranja u infrastrukturu.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње