Ima li mesta za pihtije u crkvenom kalendaru

Održavanje tradicionalne pihtijade u Rumenki pored Novog Sada odloženo je posle upozorenja episkopa bačkog Irineja. Pihtijada u Rumenki održaće se tek posle posta.

Pihtije za Ginisa u Rumenki oko 10.000 posetilaca iz regiona i cele Srbije probaće ove godine, umesto usred zime, krajem aprila - posle Uskrsa.

"Najmanji je problem napraviti pihtije u aprilu, iznajmićemo hladnjaču i rashladnu vitrinu", navodi Branislav Popović, organizator "Pihtijade" u Rumenki.

Zbog hladnoće su Rumenčani prvo i odložili Pihtijadu. Čekajući da prođu i slaninijada i kobasicijada - komšijske manifestacije, njihova je pala u prvoj nedelji posta. Nedopustivo, prvo je rekao Crkveni odbor. A onda i Epskop bački Irinej - pozvaće vernike da odbrane post.

"Za vreme pihtijade, kapije hrama će biti zatvorene, a sa zvonika će se svakih pola sata oglašavati mrtvačko zvono. Članovi Upravnog odbora pihtijade biće anatemisani iz crkve, sveštenik neće ulaziti u njihove domove, jedino će im biti dozvoljeno krštenje dece jer ona nisu kriva za greh i ludost roditelja", navodi se u saopštenju episkopa bačkog Irineja.

Crkva je apelovala i na Guču i leskovačku Roštiljijadu. Zato se već više godina obe manifestacije održavaju - prva pre, druga posle Gospojinskog posta. Beogradski festival piva, međutim, odoleva. Podsećaju na 200 godina tradicije Oktobar festa u Minhenu.

"Osnivač Oktobar Festa je pivara čije pivo je nastalo tako što su monasi napravili pivo dovoljno hranljivo da prebrode post. Datum Bir festa se upravo, kad je startovao pre 15 godina, formirao u dogovoru sa državom Srbijom kao jedan važan turistički proizvod, jer smo ga umetnuli posle Guče, pre zrenjaninskih dana piva, leskovačke roštiljijade, jer je bio plan da se te manifestacije ne preklope", objašnjava Dejan Grastić iz Bir festa. 

A kalendar Turističke organizacije Srbije ima bar tri puta više manifestacija, nego dana u godini.

"Turističke manifestacije produžavaju boravak turista, povećavaju prihod na lokalnom i nacionalnom nivou. Zato je Ministarstvo, prošle godine, za projekte promocije, edukacije i treninge u turizmu, u koje spadaju i manifestacije, uložilo 145 miliona dinara. Njihova najznačajnija uloga je poboljšanje imidža Srbije", navodi se u saopštenju Ministarstva trgovine.

Sliku Srbije, najvećim brojem posetilaca, najbolje promovišu Bir fest, Egzit, Guča, Nišvil, Roštiljijada.

"Imamo i festivale koji su lokalnog karaktera, čak seoskog karaktera, ali oni na neki način otkrivaju i duh našeg naroda. Datum festivala, kao i datum bilo kog specijalnog događaja je izuzetno važan jer datum može da simbolizuje može da nosi poruku sa sobom, može da nosi ideju", objašnjava Miljan Premović, stručnjak za marketing.

Zato bi, savetuje, organizatori trebalo da se drže rasporeda. I da gledaju vremensku prognozu, rasporeda manifestacija, a izgleda i crkveni kalendar.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 31. март 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом