Na meti lopova i imovina javnih preduzeća

Posle krađe dva kilometra zaštitne ograde i 20 poklopaca za šahtove na auto-putu Ljig - Preljina, u Gornjem Milanovcu je uhapšen 53-ogodišnjak iz Boljkovaca. Svake godine, na putevima i prugama u zemlji godišnje se ukrade oprema vredna i više od milion i po evra. Na meti kradljivaca je i imovina Železnica, elektrodistribucija.

Elektrodistrubucija se sa lopovima bori odavno. U Beogradu su bakarne kablove, koji su najčešće bili na meti kradljivca, zamenili optičkim i aluminijumskim. Ali, i lopovi su promenili taktiku.

Aleksandara Alagić iz Elektrodistribucije Beograd kaže da su prešli na vrata, žaluzine, rešetke, čitave trafoe.

"Kada počne sezona poljoprivrednih radova krade se trafo-ulje iz trafoa, poklopci sa šahtova", rekla je Alagić.

Zato EDB zbraja štetu. Samo u prestonici prošle godine ona je bila veća od 100.000 evra. Štetu trpe i druga javna preduzeća. Železnice su u 2015. godini kradljivci koštali 630.000 evra, indirektno i milion evra.

V. d. generalnog direktora "Infrastruktura železnica Srbije" Dušan Garibović kaže da se najviše na otvorenoj pruzi, na prugama gde više nema saobraćaja, kradu šine, pragovi, optički kablovi, bakarna užad, grejači skretnica.

Podnose prijave, a policija neretko i uhapsi odgovorne.

"Uglavnom je reč o nezaposlenim osobama koje se bave skupljanjem sekundarnih sirovina", kaže Nebojša Apostolović iz PU Grada Beograd.

Kazne su najčešće društveno-koristan rad.

"To ne deluje na potencijalne počinioce jer je to delo krađe i onda moram da vam kažem da su se i dosetili, pa kradu po malo svaki dan da bi vrednost bila takva da krivične sankcije budu minorne", rekao je Garibović.

Da bi izbegla troškove, Elektrodistribucija je osigurala energetske objekte. Građani, međutim, ne mogu da izbegnu posledice - više sati bez struje ostaju čak i tzv. zaštićena lica.

Alagić kaže da su to lica koja su na dijalizi, na veštačkim plućima i takva lica se unapred informišu o tome kada će se biti neko isključenje zbog planiranih radova.

"Tako kada se dogodi krađa, lica koja su na veštačkim plućima ili na dijalizi imaju velike probleme", rekla je Alagić.

Dušan Garibović kaže da je krađa na železničkoj infrastrukturi potencijalna smrt.

Zato traže da se promeni Krivični zakon i Zakon o krivičnom postupku. Upućuju na praksu Istočnoevropskih zemalja gde se takve krađe tretiraju kao teroristički akti. A kazne budu i do 40 godina zatvora.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 13. април 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом