Udruženje lađara: Brodovi potonuli jer nisu bezbedni

Udruženje profesionalnih lađara Srbije ocenilo je da su dva rečna broda potonula zato što su ti brodovi opasni za plovidbu od kada su napravljeni i pozvalo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da preispita rad nadležnih službi, da se u budućnosti to više ne bi dešavalo.

"Ti brodovi su opasni za plovidbu od dana kada su napravljeni. 'Samohotka Beograd 10' je nastala, kao i cela ta serija brodova, preuređivanjem šlepova polupalubaša. To znači da su napravljene od starih objekata kojima je paluba izdignuta u odnosu na kobilicu broda i samim tim im je značajno umanjena stabilnost", navodi se u saopštenju tog udruženja.

Udruženje je podsetilo da nije prvi put da se dogodi nesreća s tim tipom broda, navodeći da je pre 15 godina na sličan način potonula ista samohotka, kada je život izgubilo troje članova posade.

Brod Beograd 10 prevrnuo se u noći između 2. i 3. novembra, kada je poginuo mašinac Nikola Kosovac, a kapetan Milan Brzaković se vodi kao nestao.

Predsednik Udruženja profesionalnih lađara Srbije Branislav Vajda, koji je i kapetan unutrašnje plovidbe, kazao je da se pre desetak godina sapasavao iz olujnog vetra na Dunavu kod Surduka iz slične samohotke.

"Tada smo raspravljali o bezbednosnim nedostacima tih brodova o kojima je znala i firma 'Ivan Milutinović' i tadašnji 'Jugo registar'. Od tada pa do današnjeg dana nije urađeno ništa da se tragedija više ne ponovi. Niti su data ograničenja za količinu utovarnog tereta niti se pristupilo rekonstrukciji tovarnog prostora", rekao je Vajda.

On je pitao "kako je brod prošao pregled Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu i kakav je kvalitet te službe kada se ovakav propust dogodi".

Vajda je ocenio da su policija i ronioci Žandarmerije uradili odličan posao u pokušaju spasavanja, ali da je izostala adekvatna akcija Lučke kapetanije i Inspekcije za bezbednost plovidbe, što se videlo nekoliko dana kasnije prilikom potapanja broda Beograd 2 na sličan način.

"U Srbiji samo dve Lučke kapetanije rade 24 časa, i to u Velikom Gradištu i u Prahovu, u Bezdanu Lučka kapetanija od pre mesec dana, zbog nedostatka kadra, radi do 22 časa. Ne postoji nijedna dežurna služba koja bi kontrolisala saobraćaj i koja služi kao centar za vanredne opasnosti", rekao je Vajda.

Kako je naveo, mesto nesreće nije obezbeđeno, jer nije postavljena barijera za sprečavanje izlivanja goriva i maziva u Dunav, kao ni adekvatna signalizacija.

"Nije dato obaveštenje brodarima i brodovima, nije obustavljena plovidba niti naređena zabrana dizanja talasa i povlačenja vode. Jednom rečju, nije urađeno ništa od osnovnih procedura za obezbeđivanje mesta nesreće, iako su hitnost i brzo reagovanje osnova za spasavanje života", naveo je Vajda.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. април 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом