уторак, 11.10.2016, 22:30 -> 22:55
Извор: РТС
Kako su lični podaci porodilja završili u farmaceutskoj kompaniji?
Na adrese porodilja ovih dana stigao je poklon. Uz njega i nedozvoljena reklama – za adaptirano mleko. Farmaceutska kompanija tvrdi da je otkupila bazu podataka porodilja i da su one za to potpisale saglasnost. Mnoge majke negiraju, Udruženje "Roditelj" upozorava da je reč o zloupotrebi.
Mnogim roditeljima u Srbiji rođenje deteta čestitala je i jedna farmaceutska kompanija. Sitnim poklonom i reklamom. Uz savet da je dojenje za bebu najbolje i preporuka – njihovo adaptirano mleko je najkvalitetnije. Samo, takva reklama je zakonom zabranjena.
"Moram da kažem da sam bila jako revoltirana jer je neko iskoristio moje podatke i činjenicu da sam ja dobila bebu, bez mog odobrenja je neko to prosledio i dobio pare", kaže predsednica Udruženja "Roditelj" Milena Kostić.
Kompanija jeste otkupila bazu podataka. Toliko su rekli i Mileni. U odgovoru medijima bili su malo opširniji. Za podatke su platili firmi koja je u porodilištu delila paketiće, a od porodilja tražila da popuni formular. Predstavnica Udruženja "Roditelj" tvrdi – nije bilo baš tako.
"Sestra koja to deli uđe u sobu, da paket, pita za ime i prezime i koja vam je beba po redu i izađe napolje. Ako je to pokriće da smo mi tu potpisale saglasnost da se ti podaci dele, evo ja konkretno nisam potpisala", kaže Milena.
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti istražuje – da li su lični podaci putovali nedozvoljenim kanalima. A putovali su po celoj Srbiji. Najviše u Novom Sadu. Na teritoriji Vojvodine pokreće se unutrašnja kontrola. To za RTS kaže pokrajinski sekretar za zdravstvo.
"Moram da kažem da se podaci o porodiljama nalaze i u domovima zdravlja, patronažnim službama, matičarskim uredima. Potrebno je da nadležni državni organi provere kako su kompanije dobile podatke i da se krivci, ako ih ima, sankcionišu", kaže pokrajinski sekretar za zdravstvo Zoran Gojković.
U Srbiji, tek se svaka osma beba do šest meseci hrani isključivo dojenjem. Kao jedan od razloga za to navodi se agresivno reklamiranje zamena za majčino mleko.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар