Raspisan tender, ušteda pet miliona papira na šalterima

Privredna komora Srbije od danas nudi 18 novih servisa u digitalnoj formi. Reč je o potvrdama, mišljenjima, uverenjima, uvozno-izvoznim dokumentima, carinskim tarifama i drugim uslugama koje korisnici mogu da plaćaju elektronski. Privreda tako postaje efikasnija jer se štede i vreme i novac.

Nema više čekanja, dodatnih troškova i dolazaka u Beograd jer su neke dozvole privrednici do sada mogli da nabave isključivo u glavnom gradu. Prema istraživanju Ujedinjenih nacija o stanju elektronske uprave u svetu, Srbija se od 2014. godine pomerila za 30 mesta; sada je na 39. mestu od 193 zemlje.

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić izjavila je da je raspisan tender za softver za elektronsku razmenu podataka šest državnih institucija, koji će omogućiti da se godišnje "uštedi" čak pet miliona papira koji su građanima i privredi potrebni da obave poslove.

Softver će podržati punu primenu Zakona o opštem upravnom postupku – što je planirano za 1. jun 2017.

To u praksi znači, da će primenom tog zakona građani prestati da budu kuriri institucijama i sami prikupljaju podatke za izdavanje dokumenata, jer institucije te podatke već poseduju.

Takođe, trebalo bi da donese i prestanak paradoksalne prakse da "dokazujemo šalterskim službenicima da smo se rodili", ali i konačno obesmišljavanje već kultne šale o šalterskoj službenici Mici ubici i rečenici "fali ti jedan papir".

Brnabić je, govoreći u Privrednoj komori Srbije na predstavljanju elektronskog sistema za "e-usluge" te institucije, rekla da je taj softver podrška primene Zakona o opštem upravnom postupku.

"To će omogućiti uspostavljanje razmene podataka elektronski, i to za 80 odsto podataka u službenoj evidenciji. Nadamo se da će početak implementacije ovog sistema biti za šest do osam meseci, kao i da će godišnja ušteda na papirima biti oko pet miliona papira", rekla je Brnabićeva.

Po okončanju tendera biće potpisan ugovor za softver, a omogućiće razmenu podataka šest institucija – Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, PIO Fonda, Poreske uprave, MUP-a, Nacionalne službe za zapošljavanje i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Ministarka najavljuje da će se jednom nedeljno baviti isključivo procesima koji ukidaju birokratiju, skupe procedure i povećavaju efikasnost. 

Čadež: E-usluge PKS za jeftinije i lakše poslovanje

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež predstavio je nove, od danas dostupne, "e-usluge" Komore, koje će značajno unaprediti poslovni ambijent, doprineti efikasnijoj elektronskoj razmeni informacija, kao i lakšem savremenijem, jeftinijem i bržem poslovanju privrednika.

"Mi oko 200.000 različitih dokumenata izdajemo godišnje, a veliki broj firmi nema maticu u Beogradu, pa troše i vreme i novac da preuzmu ta dokumenta", rekao je Čadež ističući da će e-usluge prekinuti tu praksu.

Zahvaljujići novom sistemu elektronskog prijema, obrade i izdavanja deokumenata, koji je PKS uvela i od danas radi, privrednici će ostvariti značajne uštede vremena i novca.
Dostupne su, kako je rekao, četiri grupe usluga - potvrde, uverenja, mišljenja i sertifikati, odnosno ukupno oko dvadesetak elektronskih servisa.

Pristup  i korišnćenje ovog portala je besplatno, rekao je Čadež, ističući da u 2017. Privrednu komoru očekuje dalje unapređenje i faza digitalizacije je pred nama.

"Radimo na velikom digitalnom projektu, potpunoj digitalizaciji komorskog sistema i servisima koji će omogućiti pomoć i malom preduzeću da se digitalizuje. Ako to ne radimo nećemo izdržati trku konkurentnosti kako u regionu tako i EU. E-usluge su aktivne od danas, a testirali smo ih sa nekoliko preduzeća", rekao je prvi čovek PKS.

Ovaj projekat digitalizacije PKS je razvijen uz pomoć nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje u okviru razvojne saradnje dve zemlje.

Ambasador Nemačke u Beogradu Aksel Ditman pozdravio je ovaj projekat PKS, istakavši da ta zemlja radi sa srpskim partnerima u brojnim različitim inicijativama, uključujući i ovu koja, prema njegovim rečima, ima veliki uticaj na poslovnu klimu.

"Da bi se privuklo više stranih investicija važno je da se nastave brojne reforme koje je vlada inicirala, a značajno je i unapredi oblast javne administracije na ovaj način", rekao je Ditman poželevši uspeh i mnogo brzih i efikasnih aplikacija.

Generalni direktor "Energoprojekta" Vladimir Milovanović rekao je novinarima da je ovaj projekat samo početak koji nema kraja i nema povratka, te da sledi dalja digitalizacija privrednog i javnog života u Srbiji.

Miroljub Aleksić predsednik i vlasnik "Alko grupe" rekao je da je ovaj sistem korak prema napred u odnosu na rad PKS od pre nekoliko godina.

"Predstavljaće šansu da se i mali i veliki i najveći privredni subjekti ravnopravno takmiče za dobijanje poslova", kaže Aleksić. 

Predrag Ćilibrk direktor "Telekom Srbija" rekao je da je impresioniran onim što je video, da nema dilemu da će sve besprekorno da funkcioniše, a korisno je za čitavu poslovnu zajednicu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
8° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом