понедељак, 04.07.2016, 08:34 -> 09:59
Извор: РТС
Zašto ne verujemo kupovini preko interneta?
Letnja sezona je u jeku, puna su odmarališta ali i turističke agencije. Iako je ponuda na internetu raznovrsnija, upoređivanje cena brže i lakše i ne postoji radno vreme, građani Srbije češće biraju da na licu mesta uplate aranžman.
Za omiljenu destinaciju neki su spremni da čekaju red satima u turističkoj agenciji. Za druge, pak, jedan klik je dovoljan da obezbede letovanje. Ipak, malo je onih koji se odlučuju da putem interneta bukiraju svoje putovanje.
U odnosu na prethodne godine primećuje se povećanje zakazivanja aranžmana preko interneta, ali taj broj ne prelazi 15 odsto od ukupnog broja putnika.
"S obzirom na to da ne postoji prava mogućnost da utvrdite gde je sedište firme, ona može biti registrovana bilo gde, ali da u virtuelnom svetu ona funkcioniše u celom svetu, a znamo da su zakoni po pitanju turizma, ali i nekih drugih oblasti vezani isključivo za teritorijalnu pripadnost određenoj državi", objašnjava Aleksandar Seničić, direktor Jute.
Još jedan od problema zbog koga građani radije biraju da letovanje uplate u agenciji jeste nejasnoća kome treba da se obrate ukoliko budu prevareni. Iako Juta nije nadležna za onlajn bukinge, putnici im se često obraćaju.
"Najčešće je to neadekvatan smeštaj ili neodgovaranje na primedbe koje su putnici imali kada je reč o otkazivanju putovanja", kaže Seničić.
Pojedini koji se ipak odluče da letovanje uplate iz fotelje, kupaći kostim, ali i ostalu opremu pazariće lično u prodavnici.
Prema poslednjim istraživanjima tržišta oko 70 odsto građana Srbije koristi internet. Tek svaki drugi odluči se za onlajn kupovinu.
Da su prodavnice omiljenije od internet kupovine govori i podatak da samo jedan tržni centar u Beogradu dnevno poseti oko 30.000 ljudi.
"Opet su neke potrošačke navike u Srbiji toliko ustaljene da ljudi više vole da dođu da probaju određenu stvar, ne samo što se tiče domena odeće i obuće, već i kozmetike, nameštaja za kuću, prosto to su neke potrošačke navike koje su dugo gajene i duboko ukorenjene u našem narodu", ističe Nevena Martinović, pr tržnog centra "Ušće".
Kao glavnu barijeru kupovine na internetu, stučnjaci vide nesigurnost.
"Strah od krađe ličnih podataka ili novca prilikom transakcija, zatim strah od toga da će im stići proizvod koji nije odgovarajući ili je oštećen, sa greškom, pa će onda biti komplikovana i skupa procedura vraćanja tog proizvoda", naglašava Sandra Panić iz Agencije za istraživanje tržišta "Masmi".
Svaki deseti kupac se žalio na proizvod ili uslugu kupljenu na internetu. Kako bi se izbegla bilo kakva zloupotreba, savet je da se dobro upoznate sa uslovima kupovine, proverite prodavnicu i pazarite sa obezbeđenog računara.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар