Obezbeđenje na aerodromima, najbolja zaštita koja se ne vidi

Nakon napada na istanbulski aerodrom, bezbednosna situacija u Srbiji se pažljivo prati, a nadležni tvrde da je na beogradskom aerodromu situacija redovna. Posle drugog napada na aerodrom ove godine, ostaje pitanje mogu li pojačano obezbeđenje, detektori za metal i skeneri sprečiti teroriste. Možda je, ipak, najbolja zaštita ona koja se ne vidi.

"Ataturk" je bio laka meta. Uprkos fizičkom bezbeđenju, ali bez skenera, teroristi su ušli na terminal za međunarodne dolaske. Nakon Brisela i Istanbula mnoge evropske zemlje najavile su jače obezbeđenje aerodroma. Na beogradskom aerodromu kažu da je bezbednosna situacija redovna.

27701815
27701815 Pripremila Jovana Đurović

"Funkcioniše integrisani sistem bezbednosti i u intenzivnoj smo koordinaciji sa nadležnim državnim organima. Svi letovi, osim prema aerodromu 'Ataturk' u Istanbulu, normalno se odvijaju", navode na Aerodromu "Nikola Tesla".

Da je nadzor pojačan, potvrđuju i u MUP-u.

"Nakon terorističkih napada u Parizu i Briselu pripadnici MUP-a su preduzeli dodatne mere zaštite lica i objekata, kontrole na graničnim i administrativnim prelazima, aerodromima, železničkim i autobuskim stanicama", ističe Đorđe Vukašinović, načelnik Službe za borbu protiv terorizma i ekstremizma.

Nakon napada u Briselu u martu, sa beogradskog aerodroma stigla je najava da će na ulaze u terminale biti postavljeni rendgeni i metal detektori. Ni na "Nikoli Tesli", ni na većim aerodromima to nije učinjeno. Osim u Briselu.

"Nakon napada u Briselu videli smo slike kako to izgleda kada se stave metal detektori, onda se redovi ispred ulaza u terminal drastično povećavaju. Očigledno je da to neće biti praktično, da će to biti neka privremena mera", objašnjava Petar Vojinović, urednik portala Tangosiks.

Ni na najbolje obezbeđen aerodrom na svetu, izraelski "Ben Gurion", ne ulazi se lako. Ali, ne zbog detektora i skenera, već nekoliko prstenova kontrole koji počinju i pre nego što se približite aerodromu.

"Njihova kontraobaveštajna služba, tj. razne službe gledaju da profilišu ljude pre i za vreme njihovog boravka u tom prvom stepenu ulaska u terminale", kaže Vojinović.

I bivši obaveštajci ističu da je najbolja zaštita koja se ne vidi.

"Fizičko obezbeđenje, tehničko obezbeđenje, koliko god da je savršeno je zadnja brana koja treba da zaustavi onoga ko se odlučio i ima nameru da izvrši napad. Čak 99 odsto pretnji mora da spreči ta kontraobaveštajna zaštita, ali događa se to da teroristi uvek nastoje da budu korak ispred kontraobaveštajne službe", smatra Milan Mijalkovski, bivši vojni kontraobaveštajac.

U toj igri terorista i službi, kažu obaveštajci, teško je napraviti potpuno bezbedne aerodrome. Pogotovo što teroristi svoj život ne čuvaju.

Broj komentara 0

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Zaključano: Otključajte povlačenjem strelice u desno ...
četvrtak, 03. april 2025.
11° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom