среда, 15.06.2016, 17:39 -> 18:11
Извор: РТС
Moderni autobusi, siguran i udoban način prevoza
Jedan od najsigurnijih načiina prevoza jeste prevoz autobusom. Skoro svi veći izumi u vezi sa bezbednošću u vožnji prvo se testiraju i ugrađuju u autobuse. Što su noviji oni su sigurniji, a to pokazuju i statistički podaci da je kao i kod aviona u 85 odsto nesreća kriv ljudski faktor. Ekipa RTS-a posetila je fabriku "Setra", gde je mogla da sagleda napredak koji je postignut u ovom vidu transporta.
Moderni autobusi snabdeveni su mnogim sistemima bezbenosti koje nemamo čak ni u svojim automobilima. Mnogi i ne znaju da je brzina pojedinih autobusa limitirana na 120 km na čas sto je evropski standard. Autobusi nekada i sad dva su skoro nedostižna sveta po pitanju udobnosti i onoga šta sve putnik može tokom vožnje da koristi. Gostujući u fabrici "Setra" - "Mercedesovoj" podružnici za autobuse i posetom njihovom muzeju, ekipa RTS-a mogla je da sagleda napredak koji je postignut u ovom vidu transporta.
"Imamo celu istoriju iza sebe - od kamionskih do samonosećih šasija koji smo poizveli još 50-tih godina prošlog veka. Danas imamo autobuse koji bi uskoro mogli da se kreću bez vozača. Imamo auto-pilote, sve uređaje za bezbedno kočenje, i naravno internet, bar, toalet, pa i pravo kupatilo", navodi Udo Suring iz "Setre".
Kako je naglasio, moderan autobus kosta i do 700 hiljada evra koliko i bolji trkački automobil ili nekoliko ferarija, putnike vozi od hotela do aerodrma.
Domaće turističke organizacije muku muče da pronađu pravog prevoznika koji može da ispuni sve uslove pouzdanog i sigurnog transporta.
"Na svaka četiri sata prave se pauze i smena vozača, a na svakoj destinaciji, vozači u autobusu imaju priliku da se odomore istuširaju i spreme za povratak", kaže Ljubiša Nešovanović iz turističke agencije "Robinson".
Stručnjaci upozoravaju da je uzalud da proizvođači ugrađuju sigurnosne sisteme kada ih srpski prevoznici ne koriste.
"Ukoliko se deca koja se organizovano prevoze na ekskurziju ili letovanje ne vezuju na mestima na kojima postoji sigurnosni pojas, odgovornost je na nastavniku ili vođi puta. U slučaju nesreće i povređivanja dece zbog nevezivanja pojasa, nastavnici odgovraju i krivično i materijalno", ističe Damir Okanović iz Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.
Autobusi su i strateški proizvod svake zemlje. Mali broj zemalja ih proizvodi u Evropi, a Srbija je imala nekoliko fabrika od kojih je jedino preživeo "Ikarbus" zahvaljujući saradanji sa "Mercedesom". Uskoro, kako saznaje RTS, ta saradnja biće proširena novim modelom autobusa po licenci "Mercedesa" za međugradski prevoz.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар