недеља, 12.06.2016, 08:00 -> 11:54
Извор: РТС
Vatrogasci i hitna pomoć, dijagnostika šaljivih poziva
Stanari u Ulici Jurija Gagarina nedavno su pozvali vatrogasce usplahireno tvrdeći da gori soliter. Ekipe na terenu ustanovile su da je zapravo zaboravnoj domaćici samo zagoreo ručak. Raspitivali smo se koliko lažnih uzbuna dobijaju službe za pomoć i koji su to najneobičniji zahtevi građana.
Više od 1.000 poziva vatrogasci dobijaju svakoga dana. Broj 193 građani osim u hitnim slučajevima, često okrenu i kada im pomoć nije neophodna.
Jelena Savić, vatrogasac u Komandno-operativnom centru kaže da ima dosta tih zahteva i kao primer navodi da čovek kada su poplave ostane ispod mosta jer neće da pokvasi patike. Kako kaže, zovu zbog miševa u stanu, zmija.
"Imali smo baku i deku od oko 80 godina, tražili su da ih odvezemo u Busplus pošto je bio poslednji dan za obnovu", rekla je Savićeva.
Službe za pomoć najčešće zovu deca da se našale, penzioneri da se ispričaju. Svaki deseti poziv je lažni i ometajući, kažu u Hitnoj pomoći.
"Naši lekari koji rade kao operateri na centrali su profesionalci koji vrše kategorizaciju poziva u tri stepena, znači poziv koji je prvog, drugog i trećeg reda hitnosti, te na taj način i mi šaljemo ekipe. Vrlo često se desi da ekipu uputimo na adresu gde pacijent uopšte nije", kaže Marija Radulović, načelnica u Hitnoj pomoći.
Otkako su nabavili uređaje koji identifikuju broj i aparat s kojeg je poziv obavljen, smanjio se i broj lažnih uzbuna. Policiji, ipak, još uvek muke zadaju lažne dojave o bombama postavljene baš u vreme kada je i pismeni zadatak.
"Postupamo vrlo ozbiljno kao da je prijava takva sa kompletnim angažovanjem ljudstva, sa patrolom koja će otići na lice mesta, obaviti razgovor sa direktorom škole ili pedagogom", rekla je Dragana Stevanović Obradović.
Prosedura zahteva da svaki poziv prime i registruju. One šaljive, kažu, najduže pamte.
"Imamo pozive građana da im kažemo rezultat neke utakmice koja je bila a oni to nisu uspeli da pogledaju, da li im je tiket prošao ili nije, zašto su računi za struju ili infostan tako visoki. Imamo penzionere, na primer, jedna baka je vrlo karakteristična, poziva nas često da nam da recepte za kolače, a poslednji je bio kolač sa višnjama", kaže Dragana Stevanović Obradović.
Svi ovi operateri kažu da bi sa sugrađanima rado razgovarali, ali za to najčešće nemaju vremena. Osim toga, možda baš u tom trenutku nekom zaista treba pomoć.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар