Crna statistika na putevima uoči letnje sezone

Turistička sezona je počela, sledeće nedelje raspuštaju se đaci, naši putevi postaju sve opterćeniji a vozači sve nepažljiviji. Neslavni rekord od 267 saobrćajnih udesa za protekla tri dana pokazuje da se nešto mora hitno preduzeti.

Broj poginulih na putevima raste od početka godine a samo u poslednja tri dana u saobraćaju je poginulo šest osoba a više od 100 lica je teže ili lakše povređeno.

Kada se pre 20 godina Švedska suočila sa sličnom situacijom u saobraćaju usvojena je takozvana nulta tolerancija. Šveđani su rešili da broj poginulih u saobraćaju svedu na nulu do 2020.

Njihov uspeh, da se u 2016. približe broju od tri do pet poginulih u saobraćaju godišnje uliva nadu da se dobrom organizacijom može postići zadati rezultat. Njihov recept je jasan, širiti saobraćajnu kulturu od obdaništa do fakulteta, promeniti sitem obuke, uključiti medije i naravno primeniti video kontolu nad čitavim sistemom saobraćaja.

"Pored puteva i automobil je faktor koji doprinosi bezbenosti. Planiramo da napravimo takav automobil da 2020. godine nijedan vozač ne pogine ni u jednom automobilu koji je proizvela naša fabrika, mada će se tada ta kola proizvoditi u Kini", kaže direktror "Volvo automobila" Hakan Samouelson.

Stručnjaci kažu da se kod nas situacija može preokrenuti ali da je za to potrebna odlučnost čitavog društva što ne uključuje samo rigorozno kažnjavanje vozača već i stalni medijski i sistemski pritisak savetima i upozorenjema na opasnosti koje vrebaju u saobraćaju.

"U letnjim mesecima se mnogo više vozi pa su ljudi manje koncentrisani i više umorni a time su i sprečeni da izbegnu i one nesreće koje bi u normalnim uslovima izbegli", kaže Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.

Svake godine u saobraćaju u Srbiji pogine od 500 do 600 lica, što znači da tokom jedne godine gubimo jedno celo veće naselje u Srbiji.

Svaki poginuli ili povređeni košta državu i do pola miliona evra kada se uzmu u obzir svi troškovi. Sve to po mišljenju stručnjaka pokazuje da moramo hitno dobiti novi zakon o bezbednosti u saobraćaju i novu strategiju koja bi nam dugoročno donela uspeh.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
8° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом