Vijesti: So i kiša zaustavili vozove između Crne Gore i Srbije

Četvorodnevni prekid železničkog saobraćaja između Crne Gore i Srbije tokom prošle nedelje na potezu između Užica i crnogorske granice izazvala je, prema nezvaničnim informacijama "Vijesti", so pomešana sa kišom koja se duž pruge Beograd–Bar slivala niz vagone. Zbog nagrizanja starih naslaga masti na vagonima šine na pojedinim deonicama bile su klizave i opasne za železnički saobraćaj.

Problem u saobraćaju bio je do 24. novembra posle podne, nakon čega je nastavljen, prenose Vijesti.

Sumnja je pala na crnogorsku državnu železničku kompaniju za prevoz robe "Montekargo", koja je od 14. do 19. novembra, prema zvaničnim podacima do kojih su došle Vijesti, otpremila iz Bara, preko Bijelog Polja, do Užica i dalje prema Srbiji čak pet vozova soli u otvorenim vagonima.

Iako "Železnice Srbije" još nisu saopštile zvanične nalaze istrage, izvori Vijesti iz Bijelog Polja dostavili su Vijestima nekoliko slika i video-snimaka iz železničke stanice u gradu na severu Crne Gore, na kojima se vidi da su se pomešana so i kiša slivale niz zaustavljene kompozicije "Montekarga" duž pruge.

"Toči sa svake strane", navodi osoba pored vagona između ostalog na jednom od snimaka iz Bijelog Polja, koji je dostavljen Vijestima.

Na pitanje Vijesti da li je tačno da je prevoz soli otvorenim vagonima "Montekarga" izazvao klizanje šina u Srbiji i prekid saobraćaja, izvršni direktor "Montekarga" Muradif Grbović je odgovorio da je "'Montekargo' izvršio prevoz te iste industrijske soli, na crnogorskoj pruzi, čiji uspon je od Podgorice do Kolašina na 26 promila, bez ikakvih problema".

"Do dana prekida saobraćaja prevezeno je 3.100 tona soli. Nismo kompetentni da licitiramo sa davanjem izjave da li je ova vrsta robe izazvala probleme u odvijanju saobraćaja, štaviše, dosadašnje iskustvo nam to ne daje za pravo", naveo je Grbović.

Na pitanje Vijesti da objasni zašto se so prevozi u otvorenim vagonima, a ne u zatvorenim vagonima ili u otvorenim vagonima a da je makar prethodno upakovana u džakove, direktor "Montekarga" je odgovorio da je "industrijska so rasuti teret koji se prevozi u otvorenim kolima i da je ovo treća godina (zimska sezona) kada prevozimo industrijsku so za potrebe puteva Srbije".

Zamašćene šine su opasna stvar u železničkom saobraćaju, jer voz ostaje bez kočnica i kliza kao što se to automobilima dešava po ledu.

Srpski mediji su tokom vikenda izveštavali da je na potezu Priboj–Štrpci kiša sprala so sa vagona kojima je transportovana i da se ta materija prosula po šinama i razjela mast nakupljenu od točkova.

Kako mašinovođa drugog teretnog voza preko klizavih šina nije uspeo da izvuče kompoziciju, naređena je privremena obustava saobraćaja.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. април 2025.
11° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом