Autoban, autostrada i nova pravila za vozače

Brzine na auto-putevima u većini zemalja Evrope ograničene su na 130 kilometara na čas. Najniže su u Norveškoj i na Kipru, a Nemačka je jedina gde je dozvoljeno voziti maksimalnom brzinom. Pošto više od polovine vozača ne poštuje ograničenje, Evropska agencija za bezbednost saobraćaja u naredne tri godine najavila je mere koje će uvesti više reda na putevima.

Prema istraživanju Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, za čak trećinu saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, kriva je brzina. Zabrinjava i podatak da na auto-putevima 59 odsto vozača vozi brže nego što je dozvoljeno, a na njima se dešava osam procenata nesreća sa smrtnim ishodom.

Obećana zemlja za ljubitelje brzina je Nemačka, gde uglavnom nema ograničenja, ali je na polovini od 13.000 kilometara, preporučena 130 kilometara na čas.

Preporuke retko ko poštuje pa moćne mašine, koje idu 250 ili 300 kilometara na čas, uopšte nisu retkost.

Nemačko društvo za zaštitu prirode predložilo je Vladi da se ograniči brzina kretanja na nemačkim auto-putevima na 120 kilometara na čas, ali je predlog odbijen.

Prihvatanjem nove maksimalne brzine na auto-putevima od 130 kilometara, Srbija je ubrzala tranzit i priključila se većini evropskih zemalja sa identičnim ograničenjem.

Prof. dr Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta ističe da je ograničenje brzine jedno od najvažnijih ograničenja u bezbednosti saobraćaja.

"Vozači na auto-putu često precenjuju efekte vožnje veće brzine od dozvoljene. Ako vozi 140 umesto 130 kilometara na čas, uštedeo bi osam minuta na putu od Beograda ka Nišu, a ako bi vozio 150 kilometara na čas 15 minuta. To je malo u odnosu na rizike kojima se izlažu pri vožnji na većim brzinama", rekao je Boris Antić.

Poslanici Evropskog parlamenta usvojili su predlog Evropske agencije za bezbednost saobraćaja da svi novi automobili koji se budu prodavali na teritoriji EU, imaju graničnik za brzinu. Namera je da se ova novina uvede u naredne tri godine.

"Ugrađivanje limitatora, odnosno graničnika u vozila je jedna od mera koja može doprineti bezbednosti, ali i opasna. Ponekad se izbegavanje nezgode može vršiti ubrzavanjem. Primenjiva je kod vozača koji su skloni kršenju ograničenja brzina", naveo je Boris Antić. 

Osim graničnika brzine, novi set pravila podrazumeva i ugradnju automatskih kočnica sa detekcijom pešaka i biciklista i sistema za praćenje saobraćajne trake. Ovaj set propisa mogao bi da spase 25.000 života za 15 godina. Pravila sigurnosti na putevima u EU, poslednji put su menjana 2009. godine.

Broj komentara 4

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Закључано: Откључајте повлачењем стрелице у десно ...
ponedeljak, 31. mart 2025.
13° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom