уторак, 19.06.2018, 12:00 -> 12:34
Извор: РТС
Dizelaši pod lupom nemačkih instituta
Novi skandali sa podešavanjem rezultata izduvnih gasova kod dizel vozila. Nemačke vlasti privele su izvršnog direktora kompanije "Audi” Ruperta Štadlera u okviru istrage o manipulacijama sa nivoom emisije štetnih gasova. Pedantni nemački instituti trenutno ispituju sva vozila "Evro 6" norme i traže skrivene kompjuterske aplikacije koje smanjuju emisiju izduvnih gasova kada automobil radi u mestu. Proveravaju se svi, pa i najveći proizvođači.
Direktor "Mercedesa" naložio je nakon sastanka sa nemačkim ministrom saobraćaja Andreasom Šojerom, da sa evropskog tržišta bude povučeno više od 700.000 dizel automobila.
Opozivom su obuhvaćeni modeli "mercedes c" klase i "mercedes glc", koji će se tako pridružiti vozilima "vito" sa dizel motorim, koji su ranije povučeni. Ovim opozivom izbećiće se kazna od 3,7 milijardi evra koliko je Nemačka vlada propisala Mercedesu.
"Mi ćemo na vanrednom servisu tokom novog opoziva vozila uraditi izmene u softveru za kontrolu rada motora i izduvnog sistema, dok intervencije na "hardveru" nisu planirane", kaže Diter Zeče, direktor "Mercedesa".
Tržište u EU reagovalo je na ove vesti. Dizeli se sve manje prodaju, a kupci se okreću benzincima, hibridima i električnim vozila, uplašeni da će im vrednost automobila drastično opasti u budućnosti. Kod nas su dizeli i dalje najtraženiji.
"Kod nas se trenutno proda 54 odsto dizela prema 46 odsto benzinaca, kada su polovni automobili u pitanju, taj procenat ide do 65 dosto u korist dizela", rekao je Dragan Nenadović iz "Opel - Srbija".
Stručnjaci ipak smatraju da će zemlje van EU i dalje voziti i kupovati dizel automobile, bez obzira na to koliko oni zagađuju sredinu. Međutim, u EU je suprotno. Tamo će svaka taksa i cena registacija zavisiti od čistoće izduvnih gasova na tehničkom pregledu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар