среда, 12.06.2019, 19:30 -> 21:37
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Докле се стигло са изградњом најзахтевније деонице на прузи Београд – Нови Сад
За последње три године у Србији су руске железнице реконструисале 205 километара пруге у вредности од 350 милиона долара. Тренутно се ради најзахтевнија деоница пруге Београд – Нови Сад која пролази кроз Фрушку гору са две тунелске цеви и великим вијадуктом.
Да би изградили железнички вијадукт од четири километра руски "РЖД Интернешнл" мора да угради 80 километара шипова и изгради две тунелске цеви кроз Фрушку гору дужине нешто више од два километра.
Брза пруга од Београда до Будимпеште је приоритет "Железница Србије" и највеће градилиште у југоисточној Европи.
Деоница од Старе Пазове до Новог Сада пролази кроз планинске делове Фрушке горе и веома је захтевна јер се пруга директно из тунела спушта ка обали Дунава и силази у Нови Сад. Деоница је дуга 40 километара, а вијадукт скоро четири километра.
"На деоници од Старе Пазове до Новог Сада имамо 52 објекта. Осамнаест највећих је тренутно у раду, а неки на самом завршетку, као што је денивелација укрштања пруге за Шид и Нови Сад. Завршено је 99 одсто радова на том огромном објекту", навео је директор Инфраструктуре "Железница Србије" Мирољуб Јефтић.
Пројекат је домаћи, а урадио га је Институт ЦИП. Возови на овој двоколосечној прузи треба да постижу брзине до 200 километара на час. Главна предност је што може да прими и путничке и теретне возове.
"Ово је најсавременија пруга у нашој држави и региону, по свим европским стандардима, и она нема никаквих додирних тачака са путном инфраструктуром, него се прави денивелација путева, подвожњаци, надвожњаци а пруга остаје ограђена као што је ауто-пут", истиче директор ЦИП-а Милутин Игњатовић.
Србија је за три године реконструисала 500 километара железничких пруга, кажу у ресроном министарству.
"За нас је важно да поштујемо рок. Да почетком следеће године започнемо такође захтевну и велику деоницу између Новог Сада и Суботице. Нису ово само прагови и шине, ова пруга представља и размишљање Владе Србије, какав саобраћај желимо да имамо и где желимо да идемо, и како треба да изгледамо за пет и 10 и 20 година", указала је министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
Руске железнице су на деоници Стара Пазова – Нови Сад направиле првих 17 километара пруге за брзине до 200 клометара на сат. Рок за завршетак је 2021. година. У РЖД Интернешенелу кажу да сада на терену имају сто машина и преко 120 радника, али и велики број коопераната из Србије који раде на заједничком пројекту.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар