Докле се стигло са изградњом најзахтевније деонице на прузи Београд – Нови Сад

За последње три године у Србији су руске железнице реконструисале 205 километара пруге у вредности од 350 милиона долара. Тренутно се ради најзахтевнија деоница пруге Београд – Нови Сад која пролази кроз Фрушку гору са две тунелске цеви и великим вијадуктом.

Да би изградили железнички вијадукт од четири километра руски "РЖД Интернешнл" мора да угради 80 километара шипова и изгради две тунелске цеви кроз Фрушку гору дужине нешто више од два километра.

Брза пруга од Београда до Будимпеште је приоритет "Железница Србије" и највеће градилиште у југоисточној Европи.

Деоница од Старе Пазове до Новог Сада пролази кроз планинске делове Фрушке горе и веома је захтевна јер се пруга директно из тунела спушта ка обали Дунава и силази у Нови Сад. Деоница је дуга 40 километара, а вијадукт скоро четири километра.

"На деоници од Старе Пазове до Новог Сада имамо 52 објекта. Осамнаест највећих је тренутно у раду, а неки на самом завршетку, као што је денивелација укрштања пруге за Шид и Нови Сад. Завршено је 99 одсто радова на том огромном објекту", навео је директор Инфраструктуре "Железница Србије" Мирољуб Јефтић.

Пројекат је домаћи, а урадио га је Институт ЦИП. Возови на овој двоколосечној прузи треба да постижу брзине до 200 километара на час. Главна предност је што може да прими и путничке и теретне возове.

"Ово је најсавременија пруга у нашој држави и региону, по свим европским стандардима, и она нема никаквих додирних тачака са путном инфраструктуром, него се прави денивелација путева, подвожњаци, надвожњаци а пруга остаје ограђена као што је ауто-пут", истиче директор ЦИП-а Милутин Игњатовић.

Србија је за три године реконструисала 500 километара железничких пруга, кажу у ресроном министарству.

"За нас је важно да поштујемо рок. Да почетком следеће године започнемо такође захтевну и велику деоницу између Новог Сада и Суботице. Нису ово само прагови и шине, ова пруга представља и размишљање Владе Србије, какав саобраћај желимо да имамо и где желимо да идемо, и како треба да изгледамо за пет и 10 и 20 година", указала је министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Руске железнице су на деоници Стара Пазова – Нови Сад направиле првих 17 километара пруге за брзине до 200 клометара на сат. Рок за завршетак је 2021. година. У РЖД Интернешенелу кажу да сада на терену имају сто машина и преко 120 радника, али и велики број коопераната из Србије који раде на заједничком пројекту.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње