Немци гласају за Зелене, а возе теренска возила

Од краја 2018. године у Немачкој странка Зелени бележи вртоглав успон популарности у немачком јавном мњењу, али то код Немаца није променило најмање једну ствар – љубав према возилима и то онима који се сматрају највећим загађивачима животне средине.

Према најновијим подацима немачке Савезне службе за моторни саобраћај, у овој години у Немачкој је новорегистровано више од милион теренских и спортских робусних возила – познатим по акрониму СУВ, док их у Србији многи називају џиповима.

До краја ове године биће регистровано 1,1 милион оваквих нових возила, што је 18 одсто више него прошле године, а безмало двоструко више него 2015. године.

Ова рекордна продаја џипова је за многе поприлично изненађење, будући да је заштита животне средине једна од главних политичких тема у Немачкој, а да је ова категорија возила у медијима често истицана као опасност по климу, али и по остале учеснике у саобраћају на улицама великих градова.

Штавише, око такозваних СУВ возила и теренаца се читава јавност у Немачкој поделила. За једне ова врста возила представља бесмислена улична чудовишта која прождиру огромну количину горива, док је за друге израз личне слободе и много комфорније вожње по брдовитом терену или вожње више људи и опреме.

Тај "израз личне слободе" протеклих месеци био је у немачким медијима на поприлично јаком удару критика и позива да им се забрани улазак у центре немачких градова. Ти позиви су нарочито постали гласни када је један четрдесетдвогодишњи возач "поршеовог" спортског теренца у Берлину у удесу убио четири пешака, међу којима и једног трогодишњег дечака.

"Такви аутомобили, који личе на тенкове, не припадају овом граду", рекао је Шефан фон Дасел, председник централне берлинске општине, додајући да чак и мала грешка возача оваквих возила представља опасност за животе људи.

Ни то што би, према анкетама, скоро сваки четврти бирач у Немачкој гласао за Зелене, скоро исто као и за демохришћане, није утицало на пад популарности теренаца. Напротив, популарност ове категорије аутомобила тако расте да она чини више од 30 одсто продатих возила на немачком тржишту у првих девет месеци ове године. Популарност класичних модела, како малих градских аутомобила, тако и луксузних лимузина, опада.

Према оцени стручњака за индустрију Фердинанда Дуденхефера, наредних година ће бити настављено ово појачано интересовање за теренце.

"Нема назнака за промене овог тренда, као што се може видети из поређења са осталим тржиштима аутомобила", рекао је Дуденхефер, а преносе немачки медији. "Уколико се продаја такозваних СУВ возила настави по истом високом темпу као и претходних десет година, до 2025. године више од 50 одсто новорегистрованих возила биће такозвана СУВ возила", наводе медији.

У првих 11 месеци ове године на немачком тржишту из ове категорије возила највише је продао "фолксваген" (170.000), потом БМВ (93.000), "ауди" (76.000), "форд" (70.000) и "мерцедес" (66.000).

"Трендови (у продаји) који се тичу такозваних СУВ возила су апсурдна ненормалност у временима климатске кризе", каже посланица Левице у Бундестагу Ингрид Ремерс.

"Таква возила гутају превише горива, избацују превише загађивача, представљају повећани безбедносни ризик и заузимају превише простора на хронично закрченим путевима", додаје Ремерсова.

Сличног става су и Зелени, чија популарност је на стабилном другом месту у истраживањима јавног мњења, а у појединим недељама су претекли и владајуће демохришћане.

"Произвођачи аутомобила, који фокусирају своју производњу на овакве убице климе, торпедују заштиту климе", наводи посланик Зелених у Бундестагу Штефан Кин, који истиче да је време да се ови велики потрошачи горива више опорезују.

Са друге стране, представници аутомобилске индустрије тврде да такозвана СУВ возила нису "гутачи горива" и да емитују угљен-диоксида колико и стандардни аутомобили.

Савезна служба за моторни саобраћај пак тврди да су електрични аутомобили све популарнији у Немачкој.

Истини за вољу, тај раст је неприметан, нарочито ако се упореди то да странка која инсистира на темама климе, Зелени, ужива подршку око 23 одсто бирачког тела у Немачкој, а да је свега 2,6 одсто новорегистрованих аутомобила на електрични или хибридни погон.

У конкретним бројевима, у првих 11 месеци ове године, новорегистровано је у Немачкој тек 97.301 електрични или хибридни аутомобил, што је 12 пута мање од броја новорегистрованих теренаца.

Додуше, овај скроман број је допринео да Немачка у продаји електричних возила за нијансу претекне Норвешку и тако заузме треће место на свету. Тиме што су до новембра регистрована 57.533 нова електрична возила, Немачка је постала највеће европско тржиште електричних аутомобила, док су на свету испред ње једино Кина и САД.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво