Пао војни авион код Шапца, погинула оба пилота

Војни авион "супер галеб Г-4" срушио се јутрос на подручју села Слатина код Шапца. Погинули су пилоти, потпуковник Ненад Ћулибрк из Команде РВ и ПВО и капетан Дејан Пандуровић из 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде, саопштило је Министарство одбране.

19.30 – Увиђај је због мрака прекинут и биће настављен сутра. Место несреће обезбеђују припадници војске и полиције.

16.15 - Високи политички и војни званичници и политичке странке упутили су саучешћа породицама настрадалих пилота.

15.50 Министарство одбране објавило биографије страдалих пилота.

13.35 – Погинула два пилота Војске Србије у удесу авиона "супер галеб Г-4", саопштило је Министарство одбране.

13.20 – Страхује се да пилоти нису преживели, незванично сазнаје РТС. 

Школско-борбени авион "супер галеб Г-4", двосед, Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, срушио се око 10.30 часова у рејону села Слатина на територији општине Шабац, током извођења редовне летачке обуке.

Погинули су пилоти, потпуковник Ненад Ћулибрк из Команде РВ и ПВО и капетан Дејан Пандуровић из 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде, саопштило је Министарство одбране.

Министар одбране Зоран Ђорђевић, начелник Генералштаба ВС генерал Љубиша Диковић и командант ваздухопловства и противваздухопловне одбране Ранко Живак обишли су место несреће.

Министар Ђорђевић је рекао да је у циљу расветљавања узрока несреће начелник Генералштаба генерал Љубиша Диковић формирао комисију, а да је Инспекторат одбране добио налог за ванредни инспекцијски надзор. Комисију предводи бригадни генерал Душко Жарковић. 

Данашњи лет, према речима команданта РВ и ПВО генерал-мајора Ранка Живака, био је редован у оквиру реализације летачке обуке.

"Пилоти су били одлично оспособљени. Лично сам био присутан на аеродрому Батајница када су кренуле припреме за задатак. Они су полетели, јавили се у одласку преко Инђије и Шапца и после тога смо изгубили контакт", рекао је генерал Живак. 

После тога је, према његовим речима, покренута акција трагања и спасавања и убрзо је пронађено и обезбеђено место несреће.

Командант РВ и ПВО такође је у својој надлежности формирао стручну комисију која ће имати задатак да испита све околности удеса.

На лицу места налазе се и надлежни истражни судија и јавни тужилац. Истрага је у току. 

Дописник РТС-а јавио је да је авион пао у близини куће породице Младеновић у селу Слатина. 

Три екипе Хитне помоћи из Шапца су на месту несреће. 

Према речима очевидаца, војни авион је пао у близни помоћних објеката, што је изазвало страх мештана, међу којима, како кажу, нема повређених.

"Ја сам га видела да лети и враћа се прави окрете. Не знам за колико се то десило, чини ми се за тренутак он је пао сви делови су се распали и то све гори, гори њива", рекла је Злата Младеновић из Слатине.

Ниско летење авиона и прасак видели су бројни мештани Поцерине.

"Авион је летео од Шапца баш ниско и на пет шест метара је прелетео изнад мене према Слатини и вратио за Шабац и опет вратио и ниско али се окренуо на леђа и ту је пао", каже Драган Тешић из Варне.

Дописник РТС-а је јавио да је полиција блокирала место несреће које надлећу и војни хеликоптери.

Мештани кажу да је авион летео ниско, изнад самог села, и да је непосредно пре самог пада направио полукруг и окренуо се. Потом се поново вратио у правилни положај и онда срушио у долину и запалио.  

Ратно ваздухопловство и противваздухопловна одбрана Војске Србије тренутно располаже са 22 авиона Г-4, од чега је један у варијанти тегљача мета Н-62Т, један прототип верзије Г-4М, а два "супер галеба" су разоружана, наводи портал Танго сикс.

У последњих неколико година активно је око девет авиона, од чега око 6-7 у саставу 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле "Курјаци са Ушћа", а обично су два до три авиона на испомоћи у 241. ловачко-бомбардерској ескадрили "Тигрови".

Осим за школовање, обуку и тренажу пилота, Г-4 се у случају рата може користити и као лаки јуришни авион.

Авиони су произведени у периоду од 1980. до 1991. године – један 1980. године (Н-62Т), три 1985, шест 1986, два 1988, три 1989, пет 1990. и два 1991. године. Из Ваздухоповног завода "Мома Станојловић" у периоду од 2008. до 2015. године са ремонта је изашло 8 авиона – у просеку један годишње.

Број коментара 19

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. децембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње