Pačje šije – kineski čips

Ono što je pica za Italiju, giros za Grčku ili burger za Ameriku, to je za Kinu pekinška patka. I za pekinšku patku su svi čuli, ali ne i za patku iz Vuhana, grada u centralnoj Kini. Kako su se pačje šije sa ulica premestile u moderna pakovanja i mladim Kinezima zamenile čips uz večernje emisije i sport na televiziji.

Vuhan je najveći grad u centralnoj kineskoj provinciji Hubei, koja ima svoju kuhinju. Poput sičuanske, kantonske ili junanske kuhinje, u Kini je poznata i kuhinja provincije Hubei, koja se naziva „e kuhinja“. Zbog toga što leži na dve reke i ima brojne močvare, Vuhan je poznat po lotosu, rečnoj ribi, toplim suvim nudlama.

Ali ništa nije nadmašilo popularnost ovdašnjih jela od patke. Vuhanska patka je specijalitet koji uključuje delove patke kao što su nožice, glava, iznutrice, i ono najpopularnije – šije.

U provinciji Hubei se svake godine proda oko 125 miliona pačjih vratova. To govore podaci Udruženja proizvođača pačjih vratova koje je osnovano 2007. godine. Koliko je ovo važna industrija za grad Vuhan govori i šest milijardi juana prihoda od ovog jela svake godine.

U jednoj od najprometnijih turističkih ulica sa hranom u Vuhanu pakovanje od četiri vrata košta 20 juana. To je oko 300 dinara, kao jedna gurmanska pljskavica u Srbiji.

Ne zna se tačno ko je prvi smislio recept za pačje šije, ali se zna da su nastale početkom devedesetih godina prošlog veka među prodavcima ulične hrane u Vuhanu. Bilo je čak i sudskih sporenja oko registrovanja marki pačjih vratova.

Šang, majstor za pačje šije u Vuhanu, objašnjava nam da je tajna u začinima.

„Pačje šije kuvamo sa mnogo začina, preko 80: stavljamo anis, vasabi, mirisno voće, glog, ljutu tucanu papriku, biber i mnoge druge. Sve zajedno se kuva sat vremena, a onda vratovi odstoje u supi još 20 minuta, kako bi se natopili začinima“, priča Šang.

Nacionalnoj popularnosti pačjih vratova doprineo je i film Life Show iz 2002. godine u kom glavna glumica zarađuje za život prodajući pačje šije na ulicama Vuhana.

Pačji vratovi provirili su iz ulica sa tradicionalnalnom hranom i sada imaju moderna pakovanja. Kompanija „Džou he ja“ zaradi oko tri milijarde juana godišnje prodajući pačje vratove, jezike i nožice. Posebna ciljna grupa su im mladi.

Ljuti pačji vratovi se odlično slažu sa hladnim pivom i večernjim fudbalom, pa ih zato vole momci. A ni devojkama nije neprijatno da jedu ljute pačjće šije kada su moderno upakovane.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. март 2025.
13° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса