Letovanje u Antaliji, hedonizam po srpskom ukusu

Izreka „što južnije, to tužnije“ nije primenljiva na Tursku. Naprotiv. Upravo na jugu nalazi se „Biser Mediterana“ – Antalija. Na tom delu turske obale dostupno je gotovo sve, od opuštenog porodičnog odmora do vrhunskog hedonizma koji nude luksuzni hoteli.

Tursku godišnje poseti i do 40 miliona turista. Tridesetak procenata od tog broja dolazi u Antalijski vilajet (pokrajinu).

Čime Antalija privlači turiste i koji je profil gostiju koji najčešće odsedaju upravo na ovom delu turske obale?

„Alanja je privlačna mlađim ljudima zbog noćnog života, Belek je raj za golfere, a postoje i hoteli sa više desetina teniskih terena. Kemer je idealan za one koji žele aktivan odmor. Dakle, u antalijskoj regiji postoji za svakog ponešto. Zbog toga je i profil gostiju koji dolaze ovde veoma različit“, kaže Mehmet Gunduz, direktor turističke agencije „1A travel“.

Među srpskim turistima antalijska regija važi za najskuplji deo Turske. Međutim, to je samo delimično tačno.

„Aranžmani za Alanju i Side su veoma pristupačni. Ali Lara i Belek jesu najskuplji“, priznaje Mehmet Gunduz.

Srbi vole da dolaze u Antaliju i okolinu. I to oni koje visoke cene ne plaše, jer najviše srpskih gostiju agencija „1A travel“ ima upravo na Lari.

Lara na drevnom luvijskom jeziku znači „pesak“. Otuda i naziv oblasti i duge peščane plaže, na kojoj se nalaze najbolji i najluksuzniji hoteli.

„Srbi vole luksuz“, kratko, uz osmeh konstatuje Gunduz.

Misafir perverlik

Turska je više nego uspešno uhvatila priključak sa zemljama u kojima turizam ima znatno dužu tradiciju.

Turska obala možda nije tako razuđena kao Grčka, more možda nije azurno plavo kao u Francuskoj i Italiji, ali ono u čemu su neprevaziđeni jeste gostoprimstvo. Na turskom – misafir perverlik.

Vrhunska usluga u okviru ol inkluziv (all inclusive – sve uključeno) koncepta već je dobro poznata i srpskim turistima. Međutim, u poslednje vreme pojavila se i ultra ol inkluziv  usluga.

Šta je to „ultra“ u ovom konceptu?

„Postoje različiti nivoi ol inkluziv koncepta. Ultra ol inkluziv koncept podrazumeva non-stop uslugu, tokom 24 sata. Pored toga, cenom aranžmana obuhvaćena su i neka uvozna pića koja se obično dodatno naplaćuju“, objašnjava Alparslan Gunej, menadžer prodaje i marketinga u hotelu „Svandor Topkapi palas“.

Različiti ol inkluziv koncepti naročito su privlačni porodicama sa malom decom zato što mogu da plate jednom i da zaborave na novčanik.

Hrana je dostupna gotovo tokom celog dana, a na svakom koraku su frižideri sa rashlađenom vodom. Restorani i barovi u kojima je usluga uračunata u cenu aranžmana raspoređeni su po celom hotelskom kompleksu.

Fokus na potrebe porodice

Hoteli čija ciljna grupa jesu porodice ulažu mnogo truda i novca da bi im zadovoljili sve želje i potrebe.

„U okviru hotela postoje tobogani, igraonice, mini-klub za decu... Dakle, fokusirani smo na decu jer, kada su deca srećna – srećni su i roditelji. Zbog toga ol inkluziv koncepti i jesu okrenuti ka porodicama", kaže Alparslan Gunej.

Kada usreće decu, roditelji mogu da razmišljaju i o tome kako da sebi ulepšaju odmor. 

Tokom dana u vežbaonicama na otvorenom gostima su na raspolaganju fitnes instruktori. Za one koji bi radije da se opuste i ne pomeraju se, tu je spa centar sa hamamom i saunom.

U večernjim časovima, svi hoteli koji drže do svoje reputacije, imaju živu muziku i zabavni program.

Dakle, za one koji nemaju „ultra“ specijalne prohteve, ultra ol inkluziv koncept će zadovoljiti sve njihove potrebe.

Luksuz i specijalan tretman

Za one koji žele specijalan tretman i mogu to sebi da priušte, postoje hoteli kao što je „Titanik Mardan palas“. Gostima je dostupno sve gore navedeno, ali na kvadrat. Ili na kub.

Šta to znači?

Najilustrativniji je podatak da u hotelu koji ima 543 sobe, o gostima brine čak 1.300 zaposlenih!

Odmah po dolasku, gost dobija svog ličnog asistenta kojem u bilo koje doba dana može da se obrati putem Votsapa ili Vajbera.

Sobe, čak i one „najjeftinije“ su luksuzne, sa tepisima uvezenim iz Irana, italijanskim mermerom, besplatnim mini-barom.

Pored restorana sa uslugom po principu švedskog stola, hotel ima devet a la kart restorana i 22 bara.

I, ono što je posebno zanimljivo, menadžment hotela smatra da je idealna popunjenost kapaciteta 70 odsto.

„Ako je hotel pun, onda nema luksuza“, objašnjava Albert Gabitov, menadžer prodaje za evropsko tržište u „Titanik Mardan palasu“.

Upitan da li ima zainteresovanih gostiju iz Srbije, Gabitov odgovara potvrdno.

„Odmah posle nastupa na Sajmu turizma, zimus u Beogradu, počele su da pristižu rezervacije“, kaže Gabitov. To se poklapa sa izrečenom konstatacijom da „Srbi vole luksuz“.

Dugo su Rusi bili najbrojniji gosti i zahvaljujući njima Antalija je doživela vrtoglavi uspon krajem devedesetih godina prošlog veka.

Danas Rusi i Ukrajinci čine tek petinu gostiju, a brojni su i Britanci, Holanđani, Nemci. Oni koji su spremni da potroše najviše novca jesu Kazahstanci.

Kad se podvuče crta – za nekoga sve, a za svakog ponešto. Ostalo zavisi od vremena, volje i, pre svega, novca.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. март 2025.
13° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса