понедељак, 06.05.2019, 13:50 -> 12:17
Registracija kao pola cene automobila
Voziti polovan automobil velike kubikaže zaista može biti luksuz, iako njegova vrednost odavno nije u toj kategoriji. Prema analizi sajta "Polovni automobili" problem je u propisima, pa u nekim slučajevima registracija košta kao pola cene polovnjaka. Evo primera koje su oni našli.
Tržišna vrednost mala, a imaju skupu registraciju zbog velike kubikaže iako u stvari nemaju (naročito) snažan motor, nisu ni luksuzni po današnjim standardima, a nemaju ni impresivne performanse.
Kao glavni faktor uzeli smo to da auto bude koliko-toliko atraktivan u bilo kojem smislu - brz, redak, luksuzan, snažan, da asocira na „vesele devedesete"...
Za svaki smo naveli i okvirnu cenu registracije bez tehničkog pregleda i sa početnim premijskim stepenom za obavezno osiguranje.
Tačna cena zavisi od opštine, cene tehničkog pregleda, premijskog stepena, osiguravajuće kuće, od toga da li vam trebaju nova saobraćajna i tablice za prvu registraciju nakon kupovine...
Pežo 607 3.0 - benzinac, 2001. godište, cena samo 1.600 evra. Registracija oko 95.600 din ili 810 evra.
Američki džin Kadilak Eskalejd iz 2002. godine - 6.000 kubika, 345 KS, po ceni od 5.800 evra. Registracija oko 172.000 din ili 1.460 evra. Ima i plin, ali je istekao atest.
Kakav dizel biser! Folksvagen Tuareg 5.0 V10 TDI iz 2005. godine. Cena samo 3.650 evra!Registracija oko 172.000 din ili 1.460 evra.
Lend Rover - Rejndž Rover iz 1996. - 4.600 kubika, 252 KS. Samo 1.500 evra - registracija oko 77.000 din ili 650 evra. I on ima plin, mada nije atestiran, a i malo je oštećen, što objašnjava nisku cenu.
Da pređemo malo na limuzine.
Be-em-ve 745i, 2003. godište, 4.000 evra, 333 KS, registracija 171.000 din ili 1.450 evra.
Mercedes E 320 CDI iz 2000. godine, 3.400 evra. Registracija 174.000 din ili 1.470 evra.
Audi A8 3.7, 230 KS, 1997. godište - 3.000 evra, registracija 80.000 din ili 680 evra.
Opel Omega 3.2 V6 iz 2001. godine - cena 2.000 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.
Kako se ono, beše, obračunava cena registracije?
Podsetimo se, vlasnici automobila sa motorom od preko dva litra već više od decenije nadaju se da će im pojeftiniti registracija.
Preciznije - da će doći do promene načina na koji se obračunava porez na upotrebu vozila - to je taj zloglasni tzv. „porez na luksuz" za one sa preko 2.000 kubika.
Taj porez i obavezno osiguranje u stvari čine najveći deo cene registracije prosečnog automobila.
Ne smemo da zaboravimo ni to da u zavisnosti od starosti vozila, porez se umanjuje za određeni procenat:
• od 5 do 8 godina: 15%
• od 8 do 10 godina: 25%
• od 10 do 20 godina: 40%
• preko 20 godina: 80%
U tabeli ispod vidimo koliki je porez u odnosu na kubikažu i starost.
Situacija iz godine u godinu postaje sve nelogičnija i nepoštenija, pošto se pojavljuju novi, skupi i veoma snažni automobili (100 do 140 KS) sa neverovatno malim kubikažama - mnogo ih je iz „golf" klase koji imaju motore od samo 1.000 kubika i plaćaju taj porez samo 1.290 dinara - za auto vrednosti 15.000 do 20.000 evra i snage npr. 125 KS.
Sa druge strane, imamo Reno Lagunu 2.2 dCi iz 2002. godine - za nju se plaća porez od 33.858 dinara. Tako njena registracija izađe ukupno preko 55.000 dinara (bez tehničkog pregleda). A vrednost takvog automobila - oko 1.000 evra.
Tu je i Fijat Punto 1.9 D (bez turbine) iz 2003. godine, sa motorom od 1.9 litara i 60 KS, čiji vlasnik plaća samo porez 6.852 dinara, a ukupnu registraciju nešto preko 20.000 dinara (bez tehničkog pregleda).
Već smo mnogo puta pisali o tome i navodili razne primere koji pokazuju nelogičnost, pri čemu je vrlo često reč o samo 100 do 200 kubika preko „magične granice luksuza". Ipak, za sada nema naznaka da će biti nekih promena.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар