уторак, 04.10.2016, 16:07 -> 16:50
Извор: РТС
Аутор: Иља Мусулин, дописник РТС из Токија
Žene iz snova
Lutke za seks japanske proizvodnje predstavljaju vrhunac zanatlijskog umeća i zapanjuju svojim realnim i pristojnim izgledom. One dostižu cenu i od preko 7.500 evra, a njihovi tvorci reklamiraju ih, ne kao seksualne objekte, već idealne partnerke prema kojima je moguće osećati ljubav.
Mlade, pravilnih crta lica, idealnih proporcija, s nenametljivom šminkom i ukusnim frizurama, pa još krotke, nežne i nadasve tihe - savršene lepotice koje krase prostorije tokijske kompanije „Orijent industrija“ ne zasipaju gledalište unapred pripremljenim, izveštačenim frazama o tome kako bi one gradile svetski mir ili spasavale neprivilegovane slojeve stanovništva, u dirigovanom ali uzaludnom pokušaju da zamagle istinu da je suština takmičenja u lepoti izlaganje fizičkih atributa, a ne prikazivanje intelektualnih moći.
Šarmantne devojke iz tokijskog kvarta Okaćimaći, zapravo, ne samo da ne prave nevešte pokušaje da se prikažu boljim nego što jesu ili da prikriju očiglednu činjenicu da njihova privlačnost leži u fizičkom izgledu, one publiku ne bi mogle da slažu ni da hoće, jer, iako izgledaju stvarnije od same stvarnosti, one su, zapravo, od metala, plastične mase i silikona – one su proizvod neobičnog preduzimačkog duha i velike strasti za kvalitet japanskih trgovaca i zanatlija iz kompanije „Orijent industrija“.
Neverovatni detalji
Osim neverovatno realnog izgleda, „ljubavne lutke“, kako se nazivaju erotske igračke koje izrađuje „Orijent industrija“, odlikuju i velika pokretljivost glave, karlice i udova i trajnost - u uslovima manjeg habanja one mogu da „požive“ i više od deset godina.
Kupci, u zavisnosti od toga za koji osnovni model su se odlučili, imaju mogućnost da, u skladu sa veličinom torzoa, biraju i između više različitih tipova glave, odnosno, lica i frizura. Štaviše, oni mogu da izaberu veličinu grudi, gustinu stidnica, tip vagine i boju kože i bradavica.
Ali, kada je kvalitet u pitanju beskompromisni japanski tvorci „ljubavnih lutaka“ nisu se zadovoljili samo usavršavanjem lako uočljivih karakteristika, kao što je izgled lica, i detalja koji se tiču seksepila. Oni, kao dodatne opcije, nude mogućnost da se seksualni objekti učine još bližim živoj ženi: da se potkožno oslikaju krvni sudovi, ugrade oči s promenljivim smerom pogleda i montiraju ruke u kojima su čak i prsti opremljeni pokretnim zglobovima. Sa svim ovim dodacima, nova i besprekorna, doduše nema lepotica koštaće garantovano zadovoljnu mušteriju više od 7.500 evra.
„Ljubavne lutke“, koje se izrađuju ručno, prate i pomoćni proizvodi kao što su velike futrole za pakovanje i čuvanje, četka i losioni za održavanje kose, krevet sa širokom fiokom za jednostavno odlaganje ili termo ćebe, koje tokom zime treba da ih ugreje tako da imaju temperaturu sličnu ljudskom telu.
Neobičan početak
Kompaniju „Orijent industrija“, najcenjenijeg proizvođača lutaka za seks u Japanu, krajem sedamdesetih godina, osnovao je Hideo Cućija, vlasnik nekoliko seks-šopova u tokijskoj opštini Taito.
Cućiju je na taj poduzimački poduhvat podstakla želja da otkloni nedostatak tadašnjih lutki, koje su se naduvavale i koje su se u to vreme, u poređenju sa uređajima kao što su vibratori, koje žene koriste za samozadovoljavanje, vrlo loše prodavale, prvenstveno zbog toga što je postojao problem sa pucanjem i curenjem vazduha, ali i zato što su bile neuverljivo napravljene.
Družeći se sa lekarima, Cućija je saznao da bi potencijalno najveći korisnici ljubavnih lutaka mogli da budu invalidi, koji su imali teškoće ne samo da nađu partnerke sa kojima bi mogli da se zabavljaju, već nisu bili prihvaćeni ni od noćnih dama. Zato je prvi model lutke koju je izradila njegova nova firma prodavan isključivo njima – prilikom prodaje na daljinu od mušterija se tražilo da prvo faksom ili poštom dostave potvrdu o invaliditetu.
Krug klijentele zatim je postepeno proširen na penzionere, pa na sve samce, a potom i na ostatak muške populacije. Sada čak postoje javne kuće koje mušterijama iznajmljuju „ljubavne lutke“ na određeno vreme, što je pojava koju, pre svega, diktira visoka cena „Orijentovih“ najkvalitetnijih proizvoda, koji u skromnijoj, standardnoj varijanti, po sadašnjem kursu, koštaju čak između četiri i po i šest i po hiljada evra, te stoga nisu lako dostupni.
„Povratak u zavičaj“ i „pomen duši“
Kompanija danas, osim prodaje, nudi niz pratećih usluga kao što su popravka, otkup i zamena korišćenih lutaka, te uputstava za njihovo korišćenje i održavanje. Sajt firme, na primer, osim saveta o tome kako čuvati njene skupe i retke proizvode unapred pruža i odgovore na najčešća pitanja i nedoumice u vezi sa tim u kojoj meri je moguća popravka od koje vrste oštećenja.
Pedantni, entuzijastični prodavci „Orijenta“ čak su pripremili i odgovore u vezi sa tim da li korisnici smeju sami da šminkaju lutke, kupaju se s njima i upražnjavaju oralni seks.
Mušterije kojima je neprijatno da same bace istrošenu lutku, budući da odlaganje otpada koji ne može da stane u plastične kese u Japanu podrazumeva da građanin pozove komunalno preduzeće i njegovom radniku lično preda smeće i odgovarajuću novčanu nadoknadu, imaju i opciju da istu vrate proizvođaču - događaj koji prodavci iz firme „Orijent“ od milošte nazivaju „povratak u zavičaj“.
Kako se u japanskoj kulturi lutke u obliku ljudi tradicionalno doživljavaju kao entiteti koji imaju sopstveni život, kompanija čak nudi i izvođenje budističkog rituala za pomen duši „preminule“ lutke koja je nakon vredne službe vraćena u svoj „zavičaj“, odnosno, radionicu „Orijenta“.
Više od seksa?
Delatnost proizvodnje i prodaje „ljubavnih lutaka“ podržavaju i cehovski reklamni sajtovi i blogovi korisnika. Industrija snova u Japanu stalno pomera granice u nastojanju da se približi stvarnosti, pa stoga možda nije iznenađenje da jedan od najvećih reklamnih i prodajnih sajtova, koji okuplja „ljubavne lutke“ više proizvođača i daje detaljna uputstva za njihovu upotrebu i održavanje, savetuje potencijalnim kupcima da, kako bi poboljšali iskustvo korišćenja tih naprava, ne žure sa seksualnim činom, već, kao deo predigre, najpre strpljivo popričaju sa njima - kažu im šta žele i koliko ih vole.
To je, zapravo, u skladu s programskim opredeljenjem vlasnika „Orijent industrije“ Hidea Cućije koji u brošuri svoje kompanije javnosti poručuje da je njen cilj da svojim proizvodima mušterijama pruži „duševni mir“ i omogući im da sa svojim silikonskim partnerkama ostvare odnos koji prevazilazi seks, zbog čega su one i nazvane „ljubavnim lutkama“, a ne „holandskim ženama“ kako Japanci obično zovu seksualne igračke tog tipa.
Društvena šteta i korist od „ljubavnih lutki“
Stremljenje „Orijenta“ da podstakne klijentelu da prema neživim objektima oseti ljubav kratko je i na uznemirujući način sumirala jedna od reklama za njihove ljubavne lutke koja je, ističući uverljivost i kvalitet proizvoda, tvrdila: „Ko ih kupi, neće više hteti pravu devojku“.
U Japanu tako silikon razvučen preko metalnog kostura, skupa sa video-igrama koje omogućavaju da igrač dizajnira ženu izgleda i ponašanja kakve želi, izgleda, polako počinje da odmenjuje bića od krvi i mesa. Virtuelne žene su ne samo savršeno lepe i lake za suživot, već su i uvek dostupne i nikad ne varaju svog partnera - to je manje ili više svesna psihologija nesigurnih i samoizolaciji sklonih (japanskih) muškaraca koji se interesuju za svet „ljubavnih lutki“ i kibernetskih lepotica.
Ćutljive silikonske dame „Orijent industrije“ i drugih japanskih proizvođača sada postaju deo relativno tihog ali snažnog pohoda virtuelne stvarnosti koja, pružajući iluziju ljubavi i ispunjenih snova, obmanom stišava akutne fizičke i psihičke frustracije, istovremeno produbljujući otuđenost i emotivnu prazninu.
Ipak, može se smatrati da one predstavljaju sredstvo koje ublažava agresiju i donekle olakšava život muškim osobama koje zbog psihičkih ili fizičkih razloga nisu u stanju da uspostave zadovoljavajući odnos sa suprotnim polom.
Takođe, uprkos činjenici da njeni vrsni proizvodi, prava mala umetnička dela vajarstva i farbanja, služe za zadovoljavanje seksualnog poriva i čak „nastanjuju“ javne kuće, delatnost kompanije „Orijent industrija“ nije ograničena samo na seks. Naime, zanatlije te inače opskurne firme, koja samo ponekad putem oglasa promoli glavu u medijima, kroz partnerstvo sa drugim kompanijma, učestvovale su u izradi lica i kože humanoidnih robota koji služe kao zamena ljudskim pacijentima u obuci mladih stomatologa, ali i u proizvodnji lutki pop zvezda koje se koriste za promociju koncerata i lutki konobarica i recepcionerki koje ukrašavaju ugostiteljske objekte.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 20
Пошаљи коментар