четвртак, 23.06.2016, 18:00 -> 18:29
Извор: РТС
Piloti „migova“ koji su pratili kineskog predsednika
Video-snimak srpskog pilota u „migu 29“ na visini od 7.000 metara obišao je svet. Tri lovca ratnog vazduhoplovstva u pratnji civilnog aviona sa kineskim predsednikom – to je protokolaran čin dobrodošlice u domaćem vazdušnom prostoru.
Iako za pilote rutinski let, oblaci mogu da iznenade, a tada je neophodan takozvani manevar razdvajanja.
„To nam se i desilo, ispred aerodroma na visini 2.000-3.000 metara imali smo situaciju da je bilo tri do četiri osmine kumulusne oblačnosti, koja je zahtevala da preduzmemo manevar razdvajanja i bezbednog pozicioniranja u odnosu na predsednički avion, što smo i uradili – i uspešno prošli taj deo“, objasnio je potpukovnik Dejan Beda, komandant 101. lovačko-avijacijske eskadrile.
Za taj zadatak se bira najiskusnija posada, a piloti su u vezi sa civilnim i vojnim sektorom kontrole letenja.
„Koordinacija je jako dobro urađena, poleteli smo pravovremeno i došli u rejon granice, severno od Kikinde. Kružili smo samo dva do tri minuta kada je avion naišao na vazdušni koridor koji je bio predviđen za njegov ulazak u Republiku Srbiju po instrukcijama Kontrole letenja“, rekao je pukovnik Brane Krnjajić, načelnik Štaba vazduhoplovne brigade.
Piloti lovačkih aviona do sada su pratili visoke delegacije stranih država i sportskih reprezentacija, kao i promotivni let „Er Srbije“. Na istom zadatku posade su bile i pre dve godine, prilikom posete kineskog premijera.
„Uspostavljena je radarska notifikacija, kontakt sa posadom i avion je praćen na bezbednom odstojanju sve do sletanja“, istakao je potpukovnik Beda.
„Mig 29“ je najbolji lovački avion treće generacije, namenjen za presretanje ciljeva u vazduhu.
„Naoružan je raketama vazduh–vazduh, poseduje radar i to je ono što ga odvaja od drugih borbenih aviona koji nisu lovački“, ukazuje major Goran Milutinović.
Ekipa RTS-a ušla je u hangar gde mehaničari proveravaju lovce uoči poletanja i otklanjaju eventualni kvar na avionu.
„Dešava se da u nekim slučajevima prilikom pregleda ustanovimo kvar koji pokušavamo u najkraćem roku da otklonimo, da bi mogao da nastavi zadatak. Ljudi su zaduženi po sistemima avion–motor, radio-radar, elektrooprema, avio-naoružanje i sredstva objektivne kontrole, koji dosta pomažu u rešavanju upravo tih kvarova“, objasnio je zastavnik Milorad Jokičić iz tehničke službe.
„Mig 29" je ponos vojnog vazduhoplovstva – kako i ne bi bio kada u vazduhu postiže više od dva maha, što znači da je dva puta brži od zvuka. Da bi se upravljalo tom letelicom, potrebno je pet do deset godina letačkog iskustva. Zato se stalno trenira – takva vežba zakazana je narednih dana u rejonu Vojvodine, kada će piloti uvežbavati presretanje ciljeva u vazduhu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 17
Пошаљи коментар