Hidžab a la „Dolče i Gabana“

U nekim evropskim zemljama muslimankama je zabranjeno nošenje burke, a negde se traži i zabrana pokrivanja. Zato je prilično interesovanje izazvala nova kolekcija dizajnerske kuće „Dolče i Gabana“ koja je tradicionalnoj odeći muslimanki dala zapadnu notu.

Golišavi modeli nas više ne iznenađuju. Ali mnogo skromniji, izazvali su svetsku pažnju. Dizajneri Dolče i Gabana su napravili kolekciju hidžaba i abaji. Slavni dizajnerski par je svoju kolekciju opisao kao očaravajuću vizuelnu priču o gracioznosti i lepoti divnih žena Bliskog istoka.

„To je ekonomski pristup tržištu koje je veliki potrošač pogotovu brenda 'Dolče i Gabana',  drugo u celoj kolekciji koristili su elemente svoje najnovije kolekcije u dekoru. To je modno rečeno, jedan dodatni sadržaj“, kaže dizajner Igor Todorović.

Poput slavnih italijanskih dizajnera razmišlja i nastavnica veronauke iz Beograda Lejla Alomerović.

I ona dizajnira tradicionalnu odeću muslimanskih žena, ali takvu da bi je poželela svaka žena. Ona veruje da bi to moglo da smanji tenzije oko hidžaba.

„Htela sam da ukažem i na tu jednu moralnu i religioznu notu ali i da ukažem na tu jednu estetsku vrednost koja se temelji na najhumanijim vrednosti koje naša vera propagira, a to je moral i mir. Moji modeli neće biti samo manekenke nego i muslimanke i nemuslimanke“, kaže Lejla.

Očekuje da potez "D&G" pokrivanje učini prihvatljivijim u zapadnom svetu.

„Verovatno će biti prihvatljivije, ja se nadam, da će Evropa shvatiti da mora da prihvati i druge vrednosti, a ne isključivo svoje vrednosti, da ne propagira suprotstavljenost nego i suživot u drugim vrednostima, pa i u odeći“, kaže direktorka Udruženja „Gajret“.

U potezu svetskog brenda ne treba tražiti skrivena značenja. Pogotovo ne pružanje ruke muslimankama, uverena je Aida Ćorović iz organizacije „Urban in“.

„Važno je da Evropa i Amerika počnu na jedan ozbiljniji način da razgovaraju sa muslimanskim svetom, to u krajnoj liniji može da bude moda, ali ja mislim da žene istoka i zapada, muslimanke i hrišćanke treba i moraju da razgovaraju i tu postoji ogroman prostor za dijalog da bi se ta dva sveta bolje razumela“, kaže Aida Ćorović.

Ono u čemu se svakako Istok i Zapad razumeju je profit i to ne mali. Muslimanski potrošači su u 2013. godini na odevanje potrošili 266 milijardi dolara, a procenjuje se da će do 2019. taj iznos porasti do 500 milijardi godišnje.

Hidžab dizajniran da prija i zapadnjačkom oku dobro se uklapa u tu računicu.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 13. април 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом