уторак, 19.07.2016, 12:33 -> 15:04
Извор: РТС, ТАНЈУГ
Todorovićevi nastupi u Srbiji su prava dragocenost
Zoran Todorović, rođeni Beograđanin, pevanje i glumu studirao je u Frankfurtu. Od tada, pevačku karijeru gradi po prestižnim operskim kućama. Nedavno je obeležio 25 godina rada, a u Srbiju ga je doveo festival „Boljšoj“, na Mokroj Gori.
Poznati umetnik je karijeru najpre ostvario u inostranstvu, da bi ga onda „otkrili“ Hrvati, a ovde smo ga mogli čuti proteklog vikenda, gde je otvorio festival „Boljšoj“ nastupom koji je oduševio goste i učesnike festivala.
Todorović objašnjava da su okolnosti bile takve da više od 20 godina nije imao mogućnost da se vrati u Srbiju, ali da je delom razočaran što ga niko odavde nije pratio na početku karijere.
„Kad napravite karijeru koja nije mala, koja je značajna, onda imate ipak neku melanholiju, da je ipak neko trebalo odavde to da prati, iako se to događalo izvan naših granica. Ne mislim na javnost, na publiku, već na stručnu javnost, na upravnike opere, neke ljude koji vode kulturu, i da kažu hajde da probamo tog čoveka“, rekao je Todorović za Tanjug.
Nekim pukim slučajem, dodaje, otkrili su ga Hrvati i pozvali u goste nakon čega su usledili gala koncerti u Hrvatskom narodnom pozorištu, a zatim i otvaranje Dubrovačkih letnjih igara.
Ističe da je to možda bila i srećna okolnost jer je studirao u Beču gde ga je upoznao čuveni dirigent Vjekoslav Šutej i pozvao ga u goste, pratio njegov razvoj, kroz studije i kasnije njegove prve angažmane.
„Možda je i moja greška bila što nisam sam to obelodanio, nego sam mislio da to treba da otkriju drugi, ali eto te su okolnosti bile da dugo nisam bio ovde“, vraća se na priču o početku karijere i dodaje da je tim putem išao svesno, jer je znao da samo studiranjem u inostranstvu može kasnije da ima karijeru kakva je ova sada.
Majstorska radionica na Mokroj Gori je bila prilika da se pomogne mladim ljudima, da im se prenese znanje i iskustvo, navodi Todorović.
Lista zvezda s kojima je nastupao zaista je impresivna – Monserat Kabalje, Edita Gruberova, Sondra Radvanovski, Dun Anderson, Elena Garanča, Sonja Ganasi, Veselina Kasarova, Renato Bruson, dirigenti Marko Armiliato, Marčelo Vioti, Daniele Gati, Fabio Luizi.
U Beogradu ćemo ga naverovatnije slušati krajem januara naredne godine, kada bi trebalo da nastupi u operi Madlenijanum, a na pitanje postoji li uloga za kojom čezne odgovara – „više ne“.
Njegov spinto tenor određuje mu uloge između dramskih i lirskih – ulogu Otela dobio je pre dve godine, ali ju je odbio, međutim, premijera ga očekuje u narednoj sezoni.
„Kritičarka mi je sinoć rekla da što sam stariji, da mi je i glas lepši. To se čeka, pre toga imate druge velike uloge. Imate Moć sudbine, Manon Lesko, Pučinija i onda nakon svega toga i telo i vreme i iskustvo sazre i možete onda dopustiti sebi da tako nešto i prihvatite“, rekao je Todorović za Radio-televiziju Srbije.
Nedavno je debitovao u Ošosonovoj, retko viđenoj operi Kralj Artur u pariskoj „Bastilji“, pred francuskom publikom za koju kažu da je posebno osetljiva na izvođenja nacionalnih opera.
„Ovacije su bile ogromne, to je bilo nešto izvanredno, jedan kast sa Sofi Henson, a Filip Zardon je bio dirigent. Ne znam ni sam koliko je bilo svetskih novinara koji su želeli da isprate to delo koje se tako retko izvodi“, objasnio je Todorović.
Zorana Todorovića retko imamo priliku da čujemo u Srbiji, njegovo gostovanje na nedavno održanom festivalu „Boljšoj“ je prava dragocenost.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар