субота, 28.12.2019, 12:49 -> 13:59
Извор: Радио Београд/ Весна Перић
Najbolja filmska ostvarenja u 2019. godini
Godina za nama bila je bogata filmskim premijerama, za neka filmska ostvarenja tražila se i karta više. Neki filmovi su oborili planirane rekorde gledanosti, a publika je uživala u sjajnom pričama prateći odabrani film.
Vesna Perić, filmska kritičarka Drugog programa Radio Beograda i urednica redakcije Dramskog programa, napravila je listu filmova koji su obeležili 2019. godinu.
1. Domaći igrani filmovi
Ajvar – debitantsko ostvarenje rediteljke Ane Marije Rosi; što je stariji (što više vremena odstoji u gledalačkom sećanju) ovaj film ima sve nijansiranije, produbljenije note - čista, jednostavna melodrama o raspadu braka dvoje intelektualaca (Nataša Ninković i Sergej Trifunović) reflektuje sve rane bolne nam tranzicije.
Film Moj jutarnji smeh - takođe debitantski film reditelja Marka Đorđevića, hrabro i ogoljeno govori o krhkosti maskuliniteta (gotovo nepostojeća tema u srpskom filmu!) uz neusiljeni humor i nepretencioznost.
2. Igrani film regiona
U kategoriji igranih filmova regiona predstavnjen je film Bog postoji i ime mu je Petrunija - film makedonske rediteljke Teone Strugar Mitevske predstavlja najhrabrije suočavanje sa krhkim nacionalnim i verskim identitetom u postjugoslovenskom filmu uopšte - dotiče tabu teme koje se tiču i religije i pravnog sistema države i novokomponovanog nacionalnog identiteta, patrijarhalnih predrasuda, seksizma, samoprezira. Sve to heroinu Petruniju (Zorica Nuševa) čini najkompleksnijom protagonistkinjom savremene evropske kinematografije.
3. Strani Art igrani film
U kategoriji stranog art igranog filma je film Pritka - prvenac ruskog enfant terriblea Kantemira Balagova u priči iz vremena nakon Drugog svetskog rata, pokazuje da je zaista retkost da žene kao protagonisti svedoče o posttraumatskom ratnom sindromu - reditelj suptilno ispisuje unutarnji svet glavne junakinje Ije (sa nadimkom Pritka), visoke, eterične, neprisutne a opet upečatljive, bića koje boravi negde između dva sveta, živih i mrtvih, pružajući veličanstveno vizuelno ali i snažno emocionalno gledalačko iskustvo.
4. Strani bioskopski igrani film
Strani bioskopski igrani film je film Džoker - moralno ambivalentna socijalna drama sa elementima psihološkog trilera, smeštena u arhipelag fiktivnog Gotam Sitija zapravo je ljubavno pismo reditelja Toda Filipsa i Žoakina Finiksa u naslovnoj roli upućeno onim milenijalcima koji još uvek nisu otkrili levičarski duh pobune protiv sistema.
5. Dugometražni dokumentarac
Dugometražni dokumentarac Linija života - Darko Bajić je ovaj film posvetio liku i stvaralaštvu svoga oca, slikara Miloša Bajića, koji je kao student Likovne akademije, levičar, interniran u radni logor Mauthauzen. Ovo je film o vitalnosti, pobedi umetnosti nad smrću, svojevrsna vizuelna arhiva i mesto sećanja sa vremenskim lukom od pola veka.
Film Dnevnik Dijane Budisavljević - ova svedena doku-fikcija o poduhvatu spasavanja srpske dece iz ustaških logora vešto i bešavno stapa igrane sekvence sa dokumentarnim arhivskim materijalom i testimonijalima - ispovestima preživelih iz logora - rafinirani filmski jezik rediteljke Dane Budisavljević donosi i komšarnu i oniričku atmosferu podižući priču do nivoa univerzalnosti.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар