среда, 06.03.2019, 16:36 -> 16:55
Извор: Sciencedaily.com
Kako onlajn-predavanja utiču na pažnju studenata
Naizmenično obavljanje zadataka na tri ili četiri uređaja koja su istovremeno povezana s internetom ‒ sve je češća pojava. Istraživače je zanimalo kako se ta pojava, poznata i kao „multitasking“, razvija tokom onlajn-predavanja, u poređenju sa tradicionalnim predavanjima „licem u lice“.
Profesor dr Endru Lep sa Univerziteta u Kentu zatekao je studenta kako unosi podatke u tablicu na računaru, dok mu je sa strane bio otvoren laptop sa uključenim Netfliksom, kao i pametni telefon sa koga je nešto slušao preko slušalica. Na profesorovo pitanje šta to sluša, student je odgovorio „onlajn-kurs biologije".
Ovaj fenomen rada na nekoliko uređaja istovremeno sve je češći. Profesor Lep i nekoliko njegovih kolega želeli su da otkriju koliko je „multitasking" zastupljen u edukaciji preko interneta u odnosu na tradicionalna predavanja kada je nastavnik fizički prisutan. „Ovo pitanje je važno, jer mnoga istraživanja pokazuju da istovremeno obavljanje različitih aktivnosti (tzv. multitasking) tokom obrazovnih programa ‒ znatno smanjuje učenje", naveo je dr Lep. Pri tome, milioni studenata svake godine pohađaju onlajn-kurseve, a taj trend se ubrzano povećava.
Dr Lep je, zajedno sa svojom ekipom istraživača, ispitao 296 studenata. Ispitanici su nedavno završili ili tečajeve preko interneta ili tradicionalne kurseve.
U istraživanju su pokušali da utvrde da li su studenti bili skloniji multitaskingu (tj. paralelnim aktivnostima) tokom onlajn-kurseva, ili na klasičnim predavanjima u učionici. Pod „multitaskingom" se podrazumevalo korišćenje tekstualnih poruka, aplikacija za društveno umrežavanje, slanje e-pošte, surfovanje internetom, razgovor, crtanje i slično ponašanje koje je ometalo pažnju učesnika.
Istraživanje je takođe merilo koliko su ispitanici skloni navedenim aktivnostima, kao i to da li misle da su sposobni da regulišu svoje ponašanje i usmere svoju pažnju.
Rezultati studije su pokazali da se prilikom onlajn-predavanja češće događa da studenti prelaze s aktivnosti na aktivnost, pokušavajući da simultano prate i obavljaju više radnji. Istraživači pretpostavljaju da „u nastavi licem u lice, fizički prisutan nastavnik i prisustvo savesnih učenika pomažu da se u učionici poštuju pravila ponašanja", što onemogućava da se pažnja studenata usmerava ka drugim sadržajima.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар