петак, 04.01.2019, 08:28 -> 09:58
Извор: Сајенс дејли
Emocionalno stabilni ljudi troše više tokom praznika
Poredeći osobine ličnosti više od 2.100 ljudi i njihove potrošačke navike tokom novogodišnjih praznika, naučnici su otkrili značajnu vezu između potrošenog iznosa tokom praznika i specifičnih crta ličnosti.
Studija „Ko su štedljivci? Činioci u predviđanju praznične potrošnje" sugeriše da emocionalno stabilniji ljudi troše više tokom praznika, a da ljudi koji su nervozni i imaju niži prag tolerancije na stres (veći neuroticizam) troše manje.
„Već neko vreme znamo da ličnost utiče na to koliko novca pojedinac zarađuje ili koliko je srećan ili koliko dugo živi ali nije nam dovoljno jasno zašto je ličnost povezana sa tim stvarima", kaže koautorka studije Sara Veston sa Univerziteta Nortvestern.
Ova studija pokazuje da crte ličnosti utiču na specifične potrošačke navike, koje zauzvrat utiču na dugoročne finansijske ciljeve.
Odnos velikih pet crta ličnosti i potrošačkih navika
Naučnici su prikupili više od dva miliona pojedinačnih transakcija sa bankovnih računa 2.133 učesnika studije i uporedili su odnos između velikih pet crta ličnosti (otvorenost, savesnost, ekstraverzija, prijatnost i neuroticizam) i potrošnje tokom novogodišnjih praznika.
Studija je pokazala da emocionalno stabilniji ljudi troše više tokom praznika, dok oni koji imaju visok stepen neuroticizma troše manje u istom periodu. Pored toga, oni sa više umetničkih sklonosti i aktivnijom maštom, oni koji su otvorenije prirode, troše manje tokom praznične sezone, dok oni koji su manje otvoreni troše više. Takođe, savesnije osobe potroše više, a one manje savesne troše manje.
Naučnici naglašavaju da ličnost samo manjim delom utiče na potrošačko ponašanje, posebno na individualnom nivou. Uticaji su brojni, od veličine domaćinstva do visine prihoda i mnogih drugih faktora.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар