Saveti za digitalno poslovanje

Kako dovesti određeni proizvod ili uslugu do krajnjeg korisnika? Stručnjak Slavko Pejović otkrio nam je najbitnije faktore koje mora da zadovolji jedan veb-sajt da bi osigurao razvoj poslovanja.

U digitalnoj eri, kada gotovo svaka osoba poseduje lični mobilni uređaj, a sva štampa može da se nađe i u digitalnom obliku, ne postoji razlika između pojmova marketing i digitalni marketing.

34274976 Пажња корисника који по први пут посете нову веб адресу траје 8,25 секунди током којих разматрају разлоге зашто да се ту не задрже Pažnja korisnika koji po prvi put posete novu veb adresu traje 8,25 sekundi tokom kojih razmatraju razloge zašto da se tu ne zadrže

„Onlajn prisustvo" je neophodno za svaku firmu koja se ozbiljno bavi svojim poslom, a prvi korak ka tome je svakako veb-sajt. O funkciji sajta, sadržaju i osiguranju vidljivosti veb-prezentacija, za Internet portal RTS-a govori Slavko Pejović, stručnjak iz oblasti digitalnog marketinga.

Veb-sajt ‒ prezentacija vaše firme

Osnovna funkcija veb-sajta je da predstavi firmu, njene proizvode ili usluge. Da bi ta prezentacija bila uspešna, mora da zadovolji nekoliko faktora, a među prvima je dizajn ‒ kako vas vide. Pre nego što sagleda ijednu informaciju na sajtu, korisnik stiče vizuelni utisak, opaža izgled sajta. Statistika tvrdi da pažnja korisnika koji prvi put posete novu veb-adresu traje 8,25 sekundi, tokom kojih razmatraju razloge zašto da se ne zadrže na toj adresi. Iskoristite vizuelni identitet da date tom korisniku razlog više da ostane.

Funkcionalnost sajta ‒ šta nudite? 

Bilo da nudite informaciju, proizvod ili uslugu, to mora biti jasno. Ukoliko prodajete, onlajn-šop mora biti u fokusu, ukoliko ste portal koji prenosi vesti, to mora biti odmah uočljivo. Da biste doveli korisnika do konačnog cilja ‒ konverzije, morate mu omogućiti kvalitetno korisničko iskustvo, a to iskustvo ogleda se u preglednom sadržaju i lagodnom kretanju kroz sajt.

Unikatan sadržaj ‒ zašto baš vi?

Sam sadržaj sajta je od ekstremne važnosti, a ukoliko se nalazite u „niši" gde je konkurencija velika, unikatan sadržaj može biti presudan. Sadržaj će sugerisati korisniku zašto se baš vaša firma ističe u moru konkurencije, i samim tim ‒ zašto da se odluči baš za vašu uslugu.

Kako da vas nađu?

Napravili ste funkcionalan sajt, imate proizvod ili uslugu i spremni ste da vidite prve rezultate. Međutim, ništa se ne dešava. Da biste došli do korisnika, morate gledati internet njihovim očima, tj. morate svoj proizvod ili uslugu dovesti pred njih. Plaćene kampanje su svakako jedna od opcija, ali ako želite da postavite temelje koji će osigurati razvoj biznisa, ono što vam je neophodno jeste SEO.

SEO (Search Engine Optimization) ‒ najdugoročnija investicija

Rad na SEO kampanji treba početi pre izrade sajta, ali ako ste to propustili, možete prepustiti SEO agenciji da za vas uradi korekcije koje se vrše sve dok postoji sajt, jer kao što i sami znate, potražnja potrošača se menja, te i SEO mora da ide u korak sa tim. Jednom kada ste doveli nove korisnike, onpage i offpage SEO optimizacija omogućiće vam da konstantno raste taj broj, a samim tim i vaš biznis. Za razliku od plaćenih kampanja na Guglu čiji rezultat traje koliko i vaše ulaganje, SEO kampanja nastaviće da daje rezultate čak i kada odlučite da prestanete sa istom. 

Da biste osigurali efekat PR kampanja, plaćenih kampanja na Guglu i društvenim mrežama, sajt mora biti otvoren za veliki broj pregleda, zaključuje Slavko Pejović (WBS digital).

Broj komentara 0

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Zaključano: Otključajte povlačenjem strelice u desno ...
sreda, 02. april 2025.
10° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom