уторак, 29.05.2018, 11:44 -> 14:09
Извор: РТС
Аутор: Александра Стојановић
Gimnazija ili stručna škola
Bliži se upis u srednju školu, kao i upis na fakultet ‒ dobro poznata atmosfera i među đacima i među roditeljima. Dilema je mnogo a učenici su često zbunjeni pred izborima koje treba napraviti.
Profesorka Jelena Zdravković, koja predaje fiziku u gimnaziji, uporedila je gimnazijski program sa programom u stručnim školama: „Kada je reč o gimnazijama, evidentno je da one pružaju opšte, šire obrazovanje, dok su srednje stručne škole usko usmerene prema svojoj struci. Gimnazija pruža dobru osnovu za studiranje na svim fakultetima, dok srednje stručne škole usmeravaju učenike na fakultete određenog profila".
Neki od učenika Četvrte gimnazije u Beogradu dali su svoje viđenje gimnazijskog programa koji su pohađali četiri godine, kao i realnih mogućnosti u pogledu želja i upisa.
Anđelka je pre četiri godine odlučila da upiše Četvrtu beogradsku gimnaziju jer je smatrala da joj gimnazijsko obrazovanje, kao najšire i najsveobuhvatnije, omogućava da bira profesiju za koju će se dalje školovati.
„Duga je lista zanimanja koje gimnazijalci mogu dalje odabrati, a među njima su ‒ profesor, lekar, advokat, sudija, inženjer i još mnogo drugih. Moja želja je da ostanem u Srbiji i nastavim školovanje na Građevinskom fakultetu u Beogradu. Mogu reći da su profesori naše gimnazije pravi čuvari dostojanstva svoje profesije. Često sam imala utisak da vole svoje učenike. To se, naravno, nije izrazilo kroz poklanjanje ocena, već kroz pravedno ocenjivanje i stalno omogućavanje da popravimo ocene koje imamo. Znali su da ponekad budu i strogi, ali nikada preterano. Umeli su da prepoznaju i poštuju naš trud, nisu nam ubijali volju. Naprotiv, uvek su nas motivisali da idemo dalje i napredujemo", rekla je Anđelka.
Pored znanja koje su im prenosili iz dana u dan, profesori su se trudili da im pomognu da reše školske probleme, ali i one koji nisu u vezi sa školom (savetovali su ih o ponašanju, odevanju, stavu, odnosu prema drugarima, roditeljima, ali i prema istoriji, kulturi, tradiciji). „Naučili su nas da volimo svoju zemlju. Dali su nam ozbiljnu šansu, a i obavezu, da idemo dalje i znanjem pobeđujemo. Zahvalna sam im na tome!", istakla je Anđelka.
Milica takođe smatra da gimnazija pruža široko obrazovanje i znanje i utvrđuje radne navike, što učenicima pruža mogućnost da se izbore sa svim zahtevima koje donosi dalje školovanje, jer kao maturanti treba da ispune mnogo zadataka.
Luka se složio da gimnazija otvara široke vidike i daje mogućnosti za upis na različite fakultete. „U početku sam se dvoumio da li je gimnazija dobar izbor u odnosu na ponudu srednjih stručnih škola. Planiram da upišem Medicinski fakultet", naveo je.
Nadežda je upisala prirodni smer gimnazije, gde se usvaja obimna količina znanja a zahtevi su visoki. „Mnoge to može da uplaši, ali ta znanja nam ostaju za ceo život", rekla je za kraj razgovora, istakavši takođe odličnu saradnju profesora i učenika.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментар