четвртак, 26.01.2017, 09:45 -> 11:15
Извор: РТС/British Council
Аутор: Милица Момчиловић
Urbani nastavnik
Na koji način možemo da koristimo obrazovne tehnologije kako bismo zainteresovali učenike za nastavu i kako da stvorimo kulturu korišćenja tehnologija koja će doprineti boljim rezultatima pri savlađivanju lekcija u dužem vremenskom periodu ‒ za Internet portal RTS-a objašnjava Mark Martin.
Kako pripremamo mlade ljude za izazove koje nosi 21. vek?
‒ Brzi razvoj tehnologije i pristup informacijama promenili su način na koji đaci uče i razvijaju svoje veštine. U 21. veku studenti moraju da poseduju širok dijapazon veština, da budu spremni da se prilagode situaciji i istražuju oblasti koje su tek počele da se razvijaju. Nastavnici igraju ključnu ulogu u pripremi mladih ljudi za poslove i industrije koje još ne postoje, ali će se pojaviti u budućnosti.
Da li mladima neodostaju veštine koje traži tržište danas?
‒ Mladi ljudi nemaju veštine koje zahteva savremeno radno okruženje zato što se još držimo obrazovnog sistema koji je postavljen u viktorijansko doba i koji se bazira na polaganju ispita. Savremeno tržište rada se ne fokusira na rezultate ispita već na veštine koje pojedinac poseduje i njegovu sposobnost da reši probleme sa kojim se suočava. Zbog toga je veoma bitno da nastavnici u svojoj učionici podstiču kreativnost i saradnju i da pred učenike postavljaju različite vrste izazova koje bi trebalo da prevaziđu.
Digitalno doba omogućava učenicima upotrebu tehnologije kako bi brže savladali gradivo, međutim, veliki broj mladih i dalje nema pristup intrenetu kod kuće. U čemu je prednost upotrebe novih tehnologija u praksi?
‒ Učenici koji kod kuće nemaju pristup tehnologiji suočavaju se sa velikom preprekom. Zbog toga je od velike važnosti da škole urade sve što mogu da ih podrže. Na primer, mnoge škole u svetu organizuju dopunsku nastavu nakon časova ili pozajmljuju školske uređaje učenicima. Jer, samo onda kada svi učenici imaju pristup internetu možemo da govorimo o jednakosti u digitalnom dobu.
Šta pre svega treba imati na umu kada se razvijaju novi obrazovni alati?
‒ Glavni cilj na koji moramo da mislimo kada razvijamo obrazovne alate jeste da bi oni trebalo da poboljšaju ili pojednostave učenje. Ti alati moraju da reše veoma komplikovane probleme sa kojima se suočavamo prilikom organizovanja nastave i učenja.
Da li je uvođenje „učenja na daljinu" dovelo do nekih promena u pedagogiji?
‒ Učenje na daljinu putem mobilnih uređaja kao što su tableti ili telefoni relativno je nova oblast. Zbog toga mislim da još uvek ne možemo da tvrdimo sa sigurnošću da je neka određena platforma ili alat imala primetan uticaj na poboljšanje organizovanja nastave i učenja.
Jedno često postavljano pitanje jeste: koji savet biste dali novim nastavnicima?
‒ Ne postoji neuspeh, već samo prilike za učenje. To znači da bi trebalo da nastave da se razvijaju, nekad će pogrešiti, a nekad uspeti. Ali nikako ne treba da se zaustave kada naiđu na prepreku koju je teško prevazići.
Po vašem mišljenju, da li su događaji poput konferencije Novih tehnologijija u obrazovanju važni?
‒ „Gvožđe se gvožđem oštri." Takvi događaji pomažu nastavnicima da budu u toku sa najnovijim vestima i inovacijama u obrazovanju i aj-ti sektoru. Pored toga, predstavljaju sjajnu priliku da se povežu sa drugim nastavnicima i razmene iskustva.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар