понедељак, 15.08.2016, 15:41 -> 16:47
Извор: РТС
Аутор: Блаженка Бјелић
DraMatematika
„Reci mi, zaboraviću. Pokaži mi, zapamtiću. Uključi me, razumeću.“ Konfučije
Kreativna drama kao nastavni metod već duži niz godina zastupljena je uglavnom u nastavi društvenih nauka. Prvi u toj nastavnoj inovaciji bili su profesori srpskog jezika i književnosti koji su taj nastavni metod prepoznali kao način da zainteresuju učenike za nastavu književnosti - naročito ga primenjuju u realizaciji časova na kojima se obrađuje lektira.
Međutim, u poslednje vreme drama kao nastavni metod ulazi i na časove prirodnih nauka. Jedan od prvih koji se u okviru svog predmeta upustio u taj vid kreativne nastave jeste Miodrag Savović, profesor matematike u Četvrtoj beogradskoj gimnaziji.
Profesor Savović priznaje da je i sam smatrao da je drama nespojiva sa njegovom profesijom. Nikad nije bila deo njegovog formalnog ili neformalnog obrazovanja, ali profesionalna radoznalost ga je navela da odabere dramski pristup u nastavi kao vid svog profesionalnog usavršavanja.
Drama se pokazala primenljivom u matematičkim oblastima koje zahtevaju vizuelizaciju, u npr. geometriji, uz brojeve, funkcije itd.
Tako je nastala „DraMatematika".
Zajedno sa učenicima stvoreni su kratki dramski igrokazi u vezi sa pojedinim matematičkim sadržajima, kao što su krive drugog reda ili pravila logaritmovanja. Učenici se iz zone poznatog stila učenja, koji je uglavnom pasivan (slušanje predavanja i rešavanje zadataka) izmeštaju na nesiguran teren u kome nema ustaljenog protokola, tačnih i netačnih odgovora. Prethodno ispredavana lekcija postaje predmet razrade kroz pokret, muziku, stih, priču... U proces dramatizacije uključeno je celo odeljenje. Svako ima pravo da dâ predlog, smisli figuru i na kraju, zajedno sa drugima, sklopi sve u jednu celinu.
Uloga profesora je da razgovara sa učenicima o sadržaju i pomogne im da što bolje definišu i realizuju svoje ideje. S druge strane, učenici se, između ostalog, uče i poštovanju različitih stavova i mišljenja.
Učenici ističu da im je takav vid nastave veoma zanimljiv - aktivniji su, oprobavaju se u veštinama za koje nisu ni znali da poseduju, dolaze u priliku da bolje upoznaju jedni druge, i ono što je za nastavu veoma važno ‒ usvajaju znanje sa razumevanjem.
Profesor Savović kaže: „Svakako, ne gajim iluziju da se svi nastavni sadržaji matematike mogu uspešno realizovati primenom dramskih tehnika ili da je drama najidealnija od svih metoda". Međutim, zastupa stanovište koje je dokazao i u praksi ‒ da se ʼdramski metodʼ gotovo ravnopravno može koristiti i kombinovati sa ostalim metodama u nastavi matematike.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар