Kao sjaj dijamanata

Svetlucavo je uglavnom u modi, sezonama unazad. Trebalo je da prođe vreme da bismo blistave kristale prihvatili kao deo dnevne odeće, a sve to zahvaljujući kompaniji „Svarovski” koja je kristalima dala dijamantski sjaj.

Danas su kristalni detalji Svarovski nezaobilazni u svetu visoke mode i oko 150 vrhunskih modnodizajnerskih imena sveta naručuje ih za svoje kolekcije i modne dodatke. Većina ženske populacije voli nakit čuvene kompanije, ali na samom početku da kažemo ‒ ko je zapravo Svarovski.

Danijel Svarovski rođen je davne 1862. godine u severnoj Češkoj, a još kao dete je radio u očevoj radionici za rezanje kristalnog stakla. U dvadeset prvoj godini, kao posetilac Prve međunarodne električne izložbe u Beču, na kojoj su Edison i Simens izlagali svoja inženjerska dela, dobio je ideju da patentira električnu mašinu za sečenje i poliranje kristala. Mašinu je patentirao 1892. godine, da bi 1895. godine u tirolskom gradiću Vatens pokrenuo proizvodnju kristala koji imitiraju izgled dijamanata. Ubrzo mu se u poslu pridružuju sinovi, pa taj mali tim usavršava formulu i proces proizvodnje kristala ‒ koji i danas predstavlja veliku tajnu.

Čuvene su reči Danijela Svarovskog: „Snovi su ostvarljivi ako je čovek uporan, a postaju carstvo kada pored upornosti ima i dobre tehničke ideje i dar za komercijalno.''

Saradnja sa modnom industrijom datira od 1931. godine, kada su napravljeni prvi Svarovski ukrasi koji su se prišivali na odevne predmete. Tada je ostvarena i saradnja sa čuvenom Koko Šanel. Pedesetih godina porodica Svarovski otvorila je odeljenje za obradu dragulja, a kasnije je od kristala napravljen luster koji se koristio u filmu kompanije Vorner Bros: „Fantom iz opere" (2004). „Svarovski" je poznat i po haljini sa deset hiljada kristala, u kojoj je Merilin Monro 1962. godine pevala rođendansku pesmu predsedniku SAD, Džonu Kenediju.

Neverovatan sjaj i svetlucavost Svarovski kristala nastaju dodavanjem olova koje povećava indeks prelamanja i daje izgled približan dijamantu. Tu su i specijalni premazi koji se nanose na površinu kristala, a jedan od najpoznatijih je „aurora borealis", svetlucavi premaz koji je transformisao iskru rezanog kristala, prelamajući je u širok spektar duginih boja.
Jedinstveni metod poliranja kristala niko do sada nije otkrio. Logo kompanije Svarovski je labud, dizajniran i postavljen prilikom obeležavanja stogodišnjice postojanja kompanije.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. март 2025.
12° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса