Zašto su Jutjub kanali mlađoj publici privlačniji od televizijskih?

Svesni smo da je u današnjim uslovima „sedenje ispred malih ekrana” postalo luksuz. Zauzeti ljudi sve češće umesto toga, u retkim prilikama kada mogu da sednu, iz ruke prate sadržaj svojih „manjih” ekrana.

Зашто су Јутјуб канали млађој публици привлачнији од телевизијских? Зашто су Јутјуб канали млађој публици привлачнији од телевизијских?

Fiksni televizijski program dostupan je na Jutjubu u bilo koje vreme, međutim, to nije jedina odlika zbog koje ova baza video-zapisa privlači gledaoce, posebno one mlađe.

Analizom sadržaja Jutjub kanala dolazi se do zaključka da u okviru njih vladaju neka značajno drugačija pravila nego u televizijskoj produkciji. Ono što na prvom mestu „upada u oči" jeste činjenica da svako može emitovati svoje video-snimke na Jutjubu - nisu potrebne dozvole, odobrenja, saglasnosti, čak ni podrška autoritativnih osoba, poput urednika.

Ideja o slobodi izraza i nepostojanju autoriteta svakako je najprivlačnija adolescentima, kojima upravo borba protiv autoriteta predstavlja jedan od ključnih problema. Stoga ne čudi što je Jutjub i pokrenula grupa mladih ljudi i što najveći deo sadržaja stvaraju mladi.

Vlogovi: dnevnici 21. veka 

Jedan od najspecifičnijih proizvoda Jutjub kanala jesu takozvani vlogovi. Reč je o video-blogovima, tj. video-klipovima u kojima autor u ispovednom, dnevničkom tonu iznosi svoja mišljenja, osećanja, stavove i razne druge pojedinosti o svom životu.

Vlogeri se direktno obraćaju svojim budućim gledaocima, često im dele savete, postavljaju pitanja i traže njihove komentare. Gledanje Jutjub kanala, a posebno vlogova, podrazumeva mnogo veću interakciju autora i publike. Rečima Erika Šmita, direktora „Gugla"‒ kompanije koja je blagovremeno naslutila potencijal Jutjuba i uzela ga pod svoje ‒ „televizija znači dopiranje, a Jutjub znači angažovanje".

Mlade korisnike Jutjuba posebno privlači to što imaju mogućnost da neposredno utiču na sadržaj koji gledaju i pritom komuniciraju s autorima tog sadržaja.

Koliko su Jutjub sadržaji uslovljeni reakcijama gledalaca dokazuje i činjenica da se uspeh svakog klipa meri isključivo brojem pregleda i naklonošću publike.

Upravo zbog toga i sami autori vode računa o komentarima gledalaca, a sadržaj i formu svojih video-snimaka često prilagođavaju zahtevima publike. Na taj način, gledalac ne samo što zauzima ulogu aktivnog člana u procesu proizvodnje kanala već postaje i deo šire zajednice gledalaca.

Jedan od glavnih motiva za praćenje medija za mlade jeste potreba za pripadanjem nekoj zajednici. Jednostavno rečeno, kada odgledate seriju na televiziji ili internetu često imate potrebu da taj sadržaj s nekim prokomentarišete. Ta mogućnost je znatno olakšana na internetu.

Iako se može učiniti da je dolazak interneta označio kraj televizije, promena nije baš tako radikalna. Mnoge odlike interneta koje su u početku viđene kao prednosti vremenom su otkrile i svoje „mračne strane".

Tako je ideja o kanalu na kojem svako može da emituje određeni program neminovno dovela do potpunog kraha vrednosti objavljenog sadržaja, što upućuje upravo na neophodnost postojanja nekakvog autoriteta i uredničkog aparata.

Jedna od ključnih prednosti televizije jeste što kvalitet i dalje nije izjednačen s kvantitetom, odnosno gledanošću, kao što je slučaj na Jutjubu. To što milioni mladih širom sveta prate nekog popularnog vlogera ne znači da im on zapravo nudi ikakav kvalitetan sadržaj.

Ipak, mlada publika voli tu formu kratkih klipova, u kojima njihovi vršnjaci izražavaju sopstveno mišljenje, bez ograničenja. Televizijsko uredništvo u potpunosti može primeniti takvu formu, uz malu intervenciju: pronaći mlade ljude čije mišljenje može u gledaocima probuditi pozitivni implus i inspirisati ih da i sami misle.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. март 2025.
11° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса