subota, 08.06.2019, 11:21 -> 12:50
Izvor: RTS
Autor: Stefan Đurić
Električni bicikl i rikša „mejd in“ Srbija
Gužve u gradu čine vozače nervoznim. Poznato je da skoro svi imaju problem da nađu parking mesto. Oni koji voze motore i bicikle imaju manje muka. Jedna kompanija uspela je da spoji najbolje karakteristike oba prevozna sredstva.
Za vožnju električnog bicikla nije potrebna dozvola, registracija ili osiguranje. Upravljanje se lako savlađuje, uzbrdice ne predstavljaju prepreku, kao ni gužve ni parking.
Jedan od izumitelja električnog bicikla Srđan Stoponja kaže da je sve počelo kada su za sebe napravili električne bicikle od običnih: „Onda smo išli kroz grad vozeći se na posao i uvideli da mnogo brže stižemo, kao i da ne gubimo vreme tražeći parking. Pored toga, presudan faktor bio je ekonomičan način vožnje“.
Pretežno su napravljeni od aluminijuma, imaju elektromotore i prenosive litijum-jonske baterije, koje mogu da se pune na bilo kojoj utičnici, nezavisno od bicikala, što traje od jednog do tri sata. Voze se uz upotrebu elektromotora ili kao obični bicikli. Maksimalna brzina kretanja svedena je na 25 kilometara na sat.
„U zavisnosti od baterije i motora koji je na električnom biciklu, može da se pređe od 40 do 200 kilometara, samo sa jednim punjenjem“, objašnjava Stoponja.
Pored električnih bicikala, ove godine predstavljen je novi proizvod – rikša.
„Odlučili smo se za komercijalnu upotrebu električnih tricikala, gde može da se olakša nečiji posao, turizam, kretanje kroz grad i gužve“, naglasio je Stoponja.
Održavanje i servis nisu skupi, a kao zaštitu od krađe moguće je ugraditi alarm i dži-pi-es za praćenje sa sopstvenim napajanjem.
Električni bicikl troši oko pet dinara na 100 kilometara i ne ispušta izduvne gasove.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 9
Pošalji komentarrizik
znajuci nasu kulturu u saobracaju svaki biciklista je vise nego ugrozen do juce su pojedini vozili lade a sada uvezli jake aute i misle znaju da voze i da se ponasaju u saobracaju tako da bicikliste i negledaju a da stvar bude jos gora nemamo ni staze za voznju pa i kao sve ostalo to ostaje samo ideja koja nije ostvariva a o tome da neko izdvoji toliko para da i negovorimo
Previsoka cena: 1000-2500€!
Auto je ekonomičniji, komforniji i bezbedniji(!) jer celu godinu prevozi 4-5 ljudi, a bicikl jednu osobu i to samo po lepom vremenu, što je oko pola godine! Da je cena 500-600€ i dalje bi to bio luksuz i pre svega za zabavu i uživanje jedne osobe....
Rikša
Lepa je samo joj još
fali Električno Sedište
Stanlo prave za luksuz a Uvek zaborave na prave klijantele!?
lepo je to da se i kod nas prave elektricni bicikli ali ja smatram da bi mozda bilo bolje da se prave i elektricna vozila za poljoprivrednike i seljake! Mi seljaci bi imali puno koristi od nekih vise tockasa, tri ili cetiri tocka, koji bi bili pomocna vozila za nase farme sa kojima bi mogli da prevozimo robu i alat. Za dobro konstruisano, izdrzljivo i jako vozilo na struju, mi bi rado izdvojili pare kada bi takva naprava postojala ili je neko napravio za nase brdsko planinske i klimatske uslove!
Cena bicikla prava sitnica, od 1100-2500evra!
Baš da vidimo ko će to da kupi?
Svaka cast na preduzetnistvu!
Ja zivim u Holandiji, ovde gotovo da nema proizvodjaca Bicikala, a da ne prave i bicikle na elektricni pogon. Jedina mana tih eBicikala je njihova cena. U Holandiji, kao i svuda na zapadu su takvi bicikli veoma skupi medjutim, oni i verovato nisu namenjeni ljudima sa manjim budjetom vec upravo onima koji mogu da izdvoje za biciklo 2 do 6000 €ura! I eto, tu je upravo ono gde bi ovaj Srpski eBiciklomozda mogao da se ugura i nadje sebi trziste! Predpostavljam da je ovaj eBiciklo jeftiniji od gore pomenute sume potrebnog novca, sto bi ga ucinilo i interesantnim za prosecan evropski dzep. Upravo danas sam usao u prodavnicu eBicikala; Riese & Muller, zaista su mnogo dobri i veoma prakticni, od obicnih dnevnih "bakin biciklo" ( narodno nazvan po njihovim bakama) preko treking ( za put oko sveta!) sportskih i stilskih bicikala pa do bicikla za majke ( sa korpama za decu). Bicikli su postali izuzetno popularni a narocito ovi eBicikli, sto je postao i saobracajni problem. Naime, ovde je neko pitao dali ovi eBicikli mogu da idu 40km/h (!) U EU mogu, ali onda moras da ga osiguras i registrujes kao i skuter ili motor i nesmes da vozis po biciklistickim stazama nago po putu i sa obaveznim slemom na glavi! Ti bicikli spadaju u skuplju kategoriju a jedan od razloga je taj, da su ti eBicikli napravljeni od boljih materijala kako bi i izdrzali sve mehanicke napore koji nastaju pri vecoj brzini i otporu.
Kako
Tek sad otkrili elektricni bicikl?
Cena i brzina limit
Poštovani,
Možete cene videti na našem sajtu www.e-prime.com, ali nas možete i kontaktirati direktno pa da vidimo kako možemo da pomognemo.
Pozdrav i hvala na komentaru!
Cena
Dragi Srdjane, kolika je cena bicikla i da li može da se podigne brzina na makar 40km/h.
Hvala, Pozdrav