петак, 01.02.2019, 23:30 -> 23:52
Извор: РТС
Automobil koji vidi i čuje
Da li automobili mogu da vide i čuju, selekcionišu informacije i umesto vozača spreče saobraćani udes? Na ova pitanja polako ali sigurno dobijamo odgovor u laboratorijama za autonomnu vožnju u Nemačkoj gde se razvija treća generacija uređaja koji komuniciraju sa okolinom ali i samim vozačem. Prvi inteligentni automobili već voze ulicama i stiču znanje, a ekipa RTS-a mogla je na licu mesta da vidi šta sve ova vozila mogu da urade da bi sprečila udes.
U „Mercedesovim" pogonima u Bablingenu-Sindelfingenu imali smo priliku da vidimo automobil koji vidi i čuje sistemom radara kamera i mikrofona 360 stepeni u krug ali i na distancama od 200 do 300 metara, tako da ovakave informacije mogu bitno da utiču na sigurnost vožnje.
Prva generacija ovakvih uređaja već je ugrađena u serijsku proizvodnju, ali je reč o tome da ova treća generacija može sama da odlučuje i u slučaju opasnosti preusmeri vožnju bez volje vozača u sigurnosni mod i time izebegne saobraćajni udes.
Primera radi, krenućete u nepropisno preticanje, automobil će primetiti da vam nešto dolazi u susret, i sam će se vratiti u voznu traku. Niame, posle sistema za automatsko kočenje ovakvi sistemi su pamteni i inteligentni sistemi koji prate vaše rekcije za volanom – budućnost su vožnje.
U ovoj laboratoriji organizovana je i prezentacija nove generacije V modela koji sada imaju sve sigurnosne uređaje koje ima i najopremljeniji i najluksuzniji model ovog nemačkog prozvođaca. To znači da nas već od 2025. godinečcekaju sigurnosni sitemi bez uticaja vozača.
„Veoma smo blizu da spojimo vozača i automobil u jednu celinu. Skeniranjem pokreta glave jasno vidimo reakcije vozača. Primera radi, kada posle duge vožnje vozač zaspi vozeći, novi sistemi koje mi razvijamo, mogu veoma sigurno da zaustave vozilo, čak da prebace iz trake u traku i sigurno parkiraju dok vozač spava", kaže kai Siber iz razvoja „Dajmlera".
Pored prevoza robe, stručnjaci „Mercedesa" do kraja godine na tržiste izlaze sa kombijem koji za osnovu pogona ima električni motor od 150 kilovata. Ovaj kombi imaće i autonomnu vožnju ali samo pod kontolom vozača .što se tiče komfora putnika , na zahtev kineskih kupaca tu su sedišta sa više od 30 kombinacija masaže.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар