nedelja, 24.09.2017, 19:42 -> 19:45
Izvor: RTS
Kako će izgledati budućnost svetske trgovine
Digitalni poslovni modeli, koji čine budućnost svetske trgovine, predstavljeni su na izložbi „Metro raspakivanje“, koja se održava u Diseldorfu. Nemački trgovinski lanac „Metro AG“ odnedavno je na berzanskoj listi, a čak 70 odsto njegovog poslovanja usmeren je na hotele, restorane i kafiće. Od globalnog obima prodaje, oko 30 milijardi evra dolazi iz veleprodaje, a čak četiri milijarde evra od direktne isporuke. Kako se kompletna svetska trgovina ubrzano seli u digitalni prostor, predstavlja izazov i za srpsku privredu.
Nova tehnološka rešenja usmerena su i na kvalitet hrane. Brzo i lako možete, na primer, da saznate u kom moru je ulovljena riba koju kupujete, o kojoj vrsti je reč i kada joj ističe rok trajanja. Slično je i za druge namirnice. Kako uzgajati sveže začinsko bilje u mračnom prostoru, ili na koji način lako pozvati konobara u punom restoranu, deo je projekta koji podržava preduzetnike u ugostiteljstvu.
„Konkretno, recimo da vi kao krajnji potrošač možete da onlajn rezervišete sto u svom omiljenom restoranu ili kafiću, ili da kao preduzetnik u roku od par minuta potpuno besplatno napravite sopstveni vebsajt i na taj način privučete još više krajnjih potrošača“, objasnila je Maja Bađin Georgijević iz „Metro Srbija“.
Na japanskom štandu probao sam čaj od morskih algi. U Zemlji izlazećeg sunca vlasnicima restorana nudi se više od 140 različitih vrsta morskog povrća.
„Metro akcelerator“ razvija i podržava dobre poslovne ideje i digitalna startap rešenja početnika u poslu. Tako je nastao digitalni lični asistent koji upravlja podacima zaposlenih, kreira rasporede smena i evidentira radno vreme.
Generacija kojima je tehnologija sve, milenijalci, sada stasavaju, postaju potrošači i poslovni partneri, a to je za „Metro“ dobra vest.
„Zato što se hrana rangira visoko na njihovoj listi prioriteta. I to hrana s aspektima - odakle dolazi, da li je zdrava, da li je dobra za mene? Takođe je reč i o njihovoj radoznalosti - želim da vidim i probam stvari koje ranije nisam. Povrh toga, milenijalci žele i drugačiju uslugu. Žele praktična iskustva, što znači da koriste tehnologiju. Odrastali su uz tehnologiju kao nijedna generacija pre njih, a mi njihova iskustva uz startapove činimo prijatnijim i praktičnijim“, ističe Olaf Koh, predsednik upravnog odbora „Metro AG“.
Nova tehnološka rešenja koštaju, ali se isplate, kažu u Privrednoj komori Srbije.
„Pokazalo se zaista kao veoma dobar i uspešan način da dođete na police velikih trgovina, da prihvatite digitalizaciju, da digitalizujete svoje unutrašnje procese, kao mala i srednja preduzeća i to je ono na čemu komora posebno insistira i posebno želi da pomogne proizvođačima i firmama u Srbiji“, kaže Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.
Prijavljena su i četiri startapa iz Srbije. Ako projekti budu izabrani „Metro“ će ih finansirati, voditi i primeniti u praksi.
Fokus ovogodišnje izložbe usmeren je na digitalna rešenja u trgovini, održivo poslovanje i humanitarni rad. Nakon njenog završetka ceo objekat biće porušen, recikliran i upotrebljen za obnovljive izvore energije.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 1
Pošalji komentarBudućnost
Prvo će za sve više proizvoda biti uveden obavezan servis, kao za kola, a potom i obavezna zamena na 5, pa potom na 3 i 2 godine, pa će servisi vremenom i nestati, a kompanije prodavati robu bez muke dok će obični radnici rintati sve više, a imati sve manje i biti u večitim kreditima zbog koji neće smeti nijedan dan da budu bez posla. Takođe, biće uvedeno i obavezno osiguranje na život, pa za škole i obdaništa i raznee gluposti kako bi se obezbedilo pljačkanje od strane osiguravajućim kućama, a pritom ljudima na vlasti omogućilo da ništa od para iz budžeta ne ide nigde osim u njihove džepove. Naravno na čelu svega će i dalje biti banke, sa sve većim uticajem. Osim toga, banke će biti i prve kojima će biti dozvoljeno da imaju privatnu policiju i vojsku. Koju će, naravno, plaćati građani. Zarad svoje "bezbednsoti". Itd.