Na sajmu vazduhoplovstva u Parizu supersonični avion, leteći automobil...

Leteći automobili i bicikli, supersonični avion, tehnologija za zaštitu od dronova neke su od brojnih inovacija izloženih na Međunarodnom sajmu vazduhoplovstva u Parizu.

На сајму ваздухопловства у Паризу суперсонични авион, летећи аутомобил... Na sajmu vazduhoplovstva u Parizu supersonični avion, leteći automobil...

Za razliku od drugih letećih kola u nastanku, francuska firma „Vajlon“ može da se pohvali da je njen „Pegaz“ (Pegase 1) sa dva sedišta, zaista leteo. Izloženi „Pegaz“ leteo je prošle nedelje iznad Lamanša, od Kalea do Dovera, koristeći padobran za paraglajding i veliki propeler. I motor automobila i propeler letećeg auta pokreće benzin.

Predsednik „Vajlona“ Žerom Dofi rekao je da će leteći auto koštati između 100.000 i 150.000 evra i da je cilj kompanije da on dobije licencu i za puteve i za vazduh.

Kompanija „Bum“ (Boom) predstavila je Ha-Be-1, model supersoničnog aviona, naslednika Konkorda, čiji se prvi let očekuje sledeće godine.

Cilj kompanije je da supersonični avion leti 2,6 puta brže od drugih putničkih aviona i da smanji let između Njujorka i Londona sa sedam na 3,5 sata. On bi trebalo da leti brzinom od 2.300 kilometara na čas i da primi 55 putnika, dok je Konkord pre povlačenja 2003. godine leteo brzinom od 2.160 kilometara.

Nekoliko kompanija predstavilo je na Međunarodnom sajmu vazduhoplovstva rešenja za obaranje bespilotnih letilica, takozvanih dronova, što je reakcija na zabrinutost da bi oni mogli da se koriste za terorističke napade iz vazduha prilikom masovnih okupljanja.

Američka kompanija „Blek sejdž“ (Black Sage) predstavila je uređaj nalik božićnoj jelki s nizom senzora koji može da uoči i prati i male dronove veličine 10 centimetara, ali i da ih onesposobi, odnosno ili da ih obori ili da ih pošalje na mesto s kojeg su poleteli.

Suosnivač kompanije David Romero rekao je da je taj sistem napravljen u cilju obezbeđenja vazdušnog prostora na ceremoniji britanske kraljevske porodice u novembru.

Mađarska kompanija „Bajgreviti“ (ByeGravity) radi na razvoju ogromnog letećeg bicikla koji bi pilot mogao da vozi kao motocikl, i već je izvela letove s probnom verzijom „Flajk“ (Flike).

Direktor te firme Balaš Kerulo rekao je da bi taj proizvod trebalo da bude završen „za dve ili tri godine“, i da za sada može da leti najviše oko 20 minuta, uz najveću brzinu od 60 kilometara na čas. Kompanija, kako Kerulo kaže, „iščekuje znatna poboljšanja tehnologije baterija“.

Broj komentara 2

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Закључано: Откључајте повлачењем стрелице у десно ...
četvrtak, 13. mart 2025.
18° C

Komentari

Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom
Predmeti od onixa
Unikatni ukrasi od oniksa