Elektropunionice biće postavljene duž Koridora 10

Prepreka Koridoru 10 mogao bi da bude nedostatak priključaka za punjenje električnih automobila. Tim povodom je na Sajmu automobila organizovana tribina o razvoju infrastrukture do 2020. godine.

Od Beograda do Bara ili Soluna mogli biste da se dovezete svojim automobilom, a da vas gorivo košta ne više od četiri evra, kao tri litra benzina. Pod uslovom da se vozite na struju i da imate gde da dopunite bateriju. Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović najavila je da će elektropunionica uskoro biti duž Koridora 10.

Privredna komora Srbije ima veće ambicije. Misle da bi Srbija u naredne tri godine morala da izgradi čak 1.000 punjača.

„PKS je preuzeo punu odgovornost za sabiranje svih činilaca univerziteta, biznis sektora, lokalnih samouprava kako bi mogao da pokrene proces nove infrastrukture za električna vozila u Srbiji i najvažnije je da se zakonski uredi registracija i upotreba električnih vozila od strane građana i privrednih subjekata“, kaže savetnik predsednika za ekologiju i održivi razvoj Privredne komore Srbije Siniša Mitrović.

Dejan Ilić, naučnik svetskog glasa i čovek koji već decenijama u Nemačkoj razvija baterije i elektromobilne sisteme, upozorava da neće sve ići tako lako.

„Sigurno da kasnimo, ali to je situacija u svetu. Još ima vremena razviti tu infrastrukturu. Najradije bih našu pamet uputio na razvoj te infrastrukture jer mi nismo nacija koja treba da razvija motore i automobile“, objašnjava doktor Dejan Ilić, predsednik Fonda za inovacionu delatnost Srbije.

Sadašnja elektromreža ima dovoljan kapacitet, ali mora se inovirati novim brojilima, novim trafostanicama i novim tarifama za punjenje elektroautomobila. U protivnom, struja za automobile će biti skupa, skoro kao benzin. Zbog slabe mreže.

„Ona je van gradova više opterećena, tu nema kapaciteta, ali tu punjači neće biti tako gusto raspoređeni. Zgodna okolnost je što u gradovima postoji rezerva u kapacitetu“, kaže šef službe za pripremu novih ulaganja „Elektroprivrede Srbije“ Vladimir Šiljkut.

„Folksvagen“, koji je na beogradskom sajmu izložio „golf“ na struju, zainteresovan je za postavljanje punjača na javnim mestima, a pokazalo se da se nova tehnologija uvodi brže nego što su i najveći optimisti predviđali. Nude i elektrovozila na kredit i lizing, a prodaju ih u okruženju, Albaniji i Bosni.

„U okolnim zemljama postoji policija koja koristi električne automobile, postoji elektrodistribucija, koja kupuje te automobile i svima je jasno da je to budućnost“, kaže Dejan Stupar, direktor prodaje „Poršeove“ finansijske grupacije.

Elektroautomobili su trenutno skuplji od benzinskih, a posebno u Srbiji. Model koji se u Beogradu prodaje za 52.000 evra u Americi je 20.000 evra jeftiniji, zahvaljujući nižim porezima i ekološkim subvencijama. Novac za subvencije prikuplja se od ekoloških taksi koje plaćaju vlasnici benzinskih motora.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
8° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом