четвртак, 05.01.2017, 12:55 -> 17:21
Извор: Бета, АФП
„Epl“ blokirao aplikaciju „Njujork tajmsa“ u Kini
Američki elektronski gigant „Epl“ potvrdio je danas da je povukao aplikaciju „Njujork tajmsa“ iz kineske verzije njegove onlajn prodavnice, dok je internet stranica tog lista već više godina blokirana u Kini.
Portparolka „Epla“ Karolin Vu rekla je da većina korisnika u Kini već neko vreme nije mogla da otvori nikakav sadržaj na „Eplovoj“ aplikaciji za Njujork tajms, i da je kompanija obaveštena da ta aplikacija krši lokalne kineske zakone.
„Prema tome, aplikacija je morala da bude povučena iz kineskog Epstora (Appstore)“, navela je Vuova.
Od sada korisnici „Eplovih“ proizvoda registrovani u Kini ne mogu da skinu tu aplikaciju iz specijalizovane onlajn radnje za aplikacije.
Druge aplikacije, kao što je na primer Fejsbuk, mogu da budu snimljene, ali ne mogu da se koriste – zbog sistema cenzure koji su uspostavile kineske vlasti. Njime se blokira više društvenih mreža i platformi, poput Fejsbuka, Instagrama i Jutjuba, i nekoliko velikih međunarodnih medija kao što su Blumberg njuz, Rojters, Vol Strit džornal, Mond.
Portparolka „Epla“ je rekla da će kompanija ponovo ponuditi tu aplikaciju u Kini, „čim se situacija promeni“.
„Kineska vlada ohrabruje i uvek podržava razvoj interneta u Kini, međutim, on treba da se uskladi sa kineskim propisima. Radi se o principu“, rekao je danas portparol kineskog ministarstva spoljnih poslova Geng Šuang.
Njujork tajms je naišao na nezadovoljstvo Pekinga 2012. godine, kada je objavljena anketa kojom se bogatstvo porodice bivšeg premijera Ven Džiabaoa procenjuje na 2,7 milijardi dolara, što je tabu tema u zemlji, navodi agencija Frans pres.
Posle toga je jedan novinar Njujork tajmsa morao da napusti Kinu, u januaru 2014. godine, pošto mu vlasti nisu izdale vizu.
„Epl“ je već imao peripetije sa kineskim sistemom cenzure, njegovi servisi Ajtjuns muvis (iTunes Movies) i Ajbuks (iBooks) prestali su da budu dostupni u Kini u aprilu prošle godine, manje od sedam meseci posle puštanja u promet.
Kina je i dalje ključno, ali teško tržište za ovu kalifornijsku grupu. „Eplova“ prodaja u Kini je pala 30 odsto na godišnjem nivou u četvrtom tromesečju 2016. godine, dok je njegov udeo u tržištu pao na oko 10 odsto. Tržište su zauzeli lokalni konkurenti, kao što je „Huavej“, ili nove firme nepoznate van Kine „Vivo“ i „Opo“.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар