Kako brendirati turističke destinacije

Oko 70 odsto ukupnog broja putovanja na svetu počinje pretragom na internetu, a 37 odsto plaćanja tih putovanja završi se takođe na mreži. Kako u vremenu kada su ljudi stalno umreženi brendirati destinaciju, povećati prisustvo turističkih firmi na netu i obučiti privrednike u turizmu da prikažu svoju ponudu?

Samo osam odsto ukupnog smeštaja u Grčkoj može se rezervisati i platiti preko interneta, i zbog toga su Grci za dve godine obučili 10.000 privrednika kako da svoje uglavnom ugostiteljske kompanije predstave na internetu. „Gugl“ je napravio sličnu onlajn obuku internet veština za 28 zemalja, među kojima je i Srbija.

„Svako ko je zainteresovan može da savlada digitalne veštine besplatno. I to mogu biti poslovni ljudi, studenti, preduzetnici, svako ko želi da unapređujući znanje pomogne svom poslu“, kaže Marija Funta, direktorka marketinga „Gugla“.

Turističko mesto možete brendirati tako što u njemu napravite nešto novo - Diznilend ili istaknete vrednost određene ponude kao što su hrana ili piće.

Dubrovčani su od napuštenog ostrva Lokrum koje ima oko 720 vrsta biljaka, napravili prirodni rezervat. Pored retkih biljaka, tu je i jezero sa slanom vodom privlačno za ronioce.

„Ima salinitet četiri puta veći od mora, 120 grama po litri vode. Spojeno je sa morem, ali voda je non-stop ovde, nema cirkulacije“, objašnjava Denis Basa, turistički vodič iz Dubrovnika.

Ako prošetate videćete da ostrvo krije i zanimljivu faunu. Dubrovnik je standardnu ponudu pojačao i razgledanjem lokacija na kojima je snimana Igra prestola.

Kada mesto brendirate po kvalitetnoj hrani, poput zlatiborske jagnjetine ili leskovačkog roštilja, neophodni su i poznavaoci navika i ukusa onih turista koje želite da privučete.

„Od velike je pomoći da imate ljude sa strane koji će izabrati, jer možete biti obožavatelj neke hrane koju ljudi sa strane mogu smatrati užasnom. Ako želite da nešto uspe na vašem tržištu, morate pozvati ljude sa tog tržišta da probaju, morate biti mudri“, istakao je turistički stručnjak Dag Lenski.

Korišćenje društvenih mreža povećano je u poslednjih pet godina 48 odsto širom sveta, a turisti su stalno na mreži dok biraju, rezervišu i plaćaju aranžman, dok razgledaju izabrano mesto i kada dele fotografije i pišu utiske na društvenim mrežama.

„Potrošači se sve više koriste mobilnim uređajima, ovo su najnoviji trendovi i ukoliko ih želite pridobiti komunikacijski morate poznavati te trendove da bi se mogli uključiti u njih“, kaže Joško Mrndze, direktor „Gugl“ za Jadransku regiju.

Svake godine povećava se broj turističkih putovanja tako da je jedan od najnovijih turističkih trendova ograničavanje broja posetilaca u jednom danu. Ustanovljeno je da se tako štite turistička mesta, produžava turistička sezona i povećava profit.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. април 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом