четвртак, 21.04.2016, 12:02 -> 15:19
Извор: РТС
Čudovišni mlazni motor uskoro na „boinzima 777“
Civilna avijacija uključuje se u ekološke tokove tako što pravi štedljive motore koji dva do tri puta manje zagađuju vazduh. Ovih dana testiran je i najveći proizvedeni mlazni motor koji troši dva puta manje goriva od sadašnje konkurencije, a ima tri puta veći potisak. Već je naručeno 700 primeraka, a biće ugrađivani u najnoviji „boing 777“.
Stručnjaci i ekonomisti predviđaju pravu ekspanziju avio-saobraćaja do 2025. godine. Narudžbine aviona uprkos mnogim problemima, uključujući i terorizma su utrostručene.
Samo Kina godišnje kupuje od 600 do 1.000 aviona, a moderni avioni za duže relacijama imaće kapacitete od 400 do 800 putnika, pa je potrebno napraviti i motore sa takvim performansama da pored velike snage imaju i ekološke karakteristike. Jedan takav testiran je ovih dana, proizvodi ga „Dženeral elektrik“ za „Boing“.
„Impozantne su dimenzije našeg motora. To je najveća turbina do sada ugrađena u neki avion. Unutrašnji prečnik je tri i po metra, dok je dubina pet i po metara, a širina 3,7 metara. Troši dva puta manje goriva i tri puta manje zagađuje okolinu“, objašnjava Dejvid Džouns iz „Dženeral elektrik avijacije“.
Motor je prototip koji je konstruisan da bi bio u stanju da pokrene čudo od aviona, „boing 777 iks“, i upravo se testira blizu mesta Pibls u američkoj državi Ohajo.
„'Boing 777 iks' bi trebalo da bude pušten u promet do 2020. godine i mogao bi da preveze 406 putnika zbog čega je dobio nadimak 'mini džambo'. Od kada se pojavio prototip ovog motora dobili smo 700 narudžbina za 350 aviona u ukupnoj vrednosti od 29 miliona dolara“, ističe Bil Milhajm, glavni konstruktor motora.
Model motora je nazvan „GE9 iks“ i napravljen je od lakih materijala otpornih na visoku temperaturu i do 1.300 stepeni Celzijusa. To omogućava da temperatura unutar motora bude veća, a da se izbegne sagorevanje veće količine kerozina što i jeste do sada najveći problem zagađenja od rada aviomotora.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар