Будућност је у дигиталном маркетингу

Београд је недавно посетио проф. др Јанос Хараламбидес, новинар и стручњак дигиталног маркетинга, који је познат као предавач у многим градовима Европе. Један од повода његове посете јесте и сарадња кипарског Колеџа Ледра (чији је представник) и београдског Факултета за примењени менаџмент, економију и финансије (МЕФ).

Сарадња Кипра и Србије у области образовања датира од давнина. Информационе технологије су присутне у свим сегментима друштва и без њих је данас немогуће замислити развој у било којој области. Стога су стручњаци Колеџа Ледра и МЕФ-а одлучили да заједничким снагама дају допринос и омогуће студентима да дођу до нових знања која ће моћи да примене у области интернет технологија и дигиталног маркетинга. Професор Хараламбидес је тим поводом београдским студентима одржао предавање о дигиталном маркетингу.

Зашто сматрате да је важно изучавати дигитални маркетинг?

‒ Будућност је управо у тој сфери. Морамо подучавати нове генерације и пратити њихове потребе и потребе друштва, окружења, морамо ослушкивати околину. Кад неко покушава да нађе посао, морамо предвидети и прилике које ће постојати за пет, десет, чак и двадесет година, и у складу с тим припремити студенте да иступе на тржиште рада и у дигитални свет.

По професији сте новинар. Колико су информационе технологије утицале на природу Вашег посла?

‒ Све се променило. На пример, раније смо тражили телефакс како бисмо послали чланак, а сада је много лакше ‒ напишете и пошаљете коме год желите. Када сам био у Србији током бомбардовања, трагао сам за факс-машином. Данас, постојање интернета ‒ једног од главних извора снаге, друштва и политике ‒ све то много олакшава! Можемо много лакше приступити нечему. Тако да, ако говоримо о маркетингу, имамо приступ одмах и преко граница државе, док смо раније морали да зовемо колеге који раде на српском тржишту.Сад, захваљујући технологији и дигиталном маркетингу, преко границе се „лако прелази". Изузетна предност!

Од 2004. године радите као саветник у Европском парламенту у Бриселу, што значи да ће студенти имати прилику да слушају и ваша предавања о примени дигиталних технологија у ЕУ и у политици. Можете ли да нам кажете нешто више о томе?

‒ Кад одете у Брисел, изгледате као новорођенче, посматрате цео процес свог сазревања. Видите како Европљани размишљају и имате прилику да пренесете знање студентима.

Колико је дигитални маркетинг значајан за ЕУ?

‒ Могу вам дати пример Немаца. Они заснивају своју економију на информатици. Као водећа земља ЕУ, усмерени су на развијање те области јер сматрају да представља једно од главних оруђа у освајању европског тржишта.

Да ли ће студенти заједничког мастер програма имати прилику да учествују у програмима размене студената? Да ли ће моћи да нађу праксу у компанијама на Кипру?

‒ Да, планирали смо да путем овог програма студентима омогућимо да дођу на Кипар и у пракси виде како послује „Сигма", једна од највећих компанија мас-медија. Тако ће моћи да прате како се раде интервјуи, кампање, и стекну свеобухватно искуство - и теоријско и практично, што је изузетно важно.

Истражујући Вашу биографију дошли смо до податка да Вас је председник Републике Србије одликовао сребрном медаљом. Можете ли да нам кажете нешто више о томе?

‒ Провео сам неколико година живота са српским народом овде, у Србији, поготову у ратном периоду као ратни новинар-репортер. Осећам се домаћим у Београду, као један од вас.  

Која је Ваша порука будућим студентима мастер студија информационих технологија?

‒ Наша мисија је да их учинимо још компетентнијима и помогнемо им да нађу посао, не само у земљи из које потичу, већ и у свету ‒ да и ван граница буду успешни. Управо то настоје да заједно остваре МЕФ и Колеџ Ледра - да студенти размењују искуства, виђења.

Желимо да их зближимо и припремимо за тржиште рада. Није битно само дипломирати, већ и имати знање ‒ морају бити оспособљени за рад у Европи, САД и у свету, не само у класичном дигиталном маркетингу већ и у политичком дигиталном маркетингу. Посебно знање тражи се из информационих технологија ‒ што ће и моћи да студирају на нашем заједничком мастер програму Информационе технологије.

Кампање у земљама Европе заснивају се превасходно на дигиталном маркетингу ‒ директно, одједном, до гласача и јавног мњења. Све се веома изменило, и желимо да едукујемо студенте у том смеру.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 21. новембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње